AKUT hjälp!!
Kära kattälskare. Min skogis kom in nu ikväll och vi märkte att han gick undan. När vi kollade efter honom märkte vi också att svansen släpade i marken vilket den aldrig gör annars. Började klämma och känna och då ömmar han. :/ någon som varit med om samma sak på sin katt? Kan svansen vara bruten? Bör man avvakta tills imorgon eller kontakta jourvetetinär?
Jag skulle åtminstonde ringa en veterinär och be om råd, då kan man förklara vart det gör ont på katten och hur området ser ut/känns. Är ryggen eller svansen skadad så är det nog väldigt viktigt att få in katten fort så den får hjälp.
Hej!
Våran skogis hade precis likadant. Han kom in och svansen släpade i golvet och han var öm. Jag blev rädd och trodde den var bruten och åkte till vetrerinären på en gång. Dom rakade en del av svansen och då såg man att han hade ett bett där. Förmodligen av en räv eller annan katt. Vi skulle ha såret under uppsikt och han behövde aldrig antibiotika för detta utan det blev bra av sig självt. Men jag tycker att ni ska åka så ni får veta vad som hänt just er katt.
Lycka till!
Min kom in med svansen böjd, bara halva ifrån roten ställde sig upp och resten hängde som spagetti. Jag åkte till veterinären direkt och hon hittade inget bett eller så, men nån kan ha klämmt hans svans i en dörr eller slagit på svansen med en pinne.
Veterinären berättade iallafall för mig att man måste kolla detta för om det är något som KAN sprida sig uppåt längs ryggraden så kan det vara livshotande, så åk in och se till så att de kan hitta något och eventuellt ta bort den del av svansen som kan vara en fara för framtiden. Det är ju tråkigt att ta bort en del av svansen, men en självklarhet tycker jag om det betyder att kissen får leva normalt igen. =/
Lycka till, hoppas det är något som läker!
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
min første skogis hadde svansen på et mycket konstigt sett en gång. Veterinæren fant då ut at han hadde tette analkjørtlar, han klemde ut var og katten fikk antibiotika

#0. Ring vetrinärer och kolla allafall..
#3 nu blev jag lite fundersam, har du dina fertila katter ute? eller har jag fattat fel 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#5 Nej det är min 8 åriga kastrat som gått ute :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Tänkte väl
. Tyvärr har jag träffat på en uppfödare som släppte ut både honor och hanar okastrerade för hon bodde mitt i skogen 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#7 vet också en sådan men ej på skogis o ringt o hört med Sverk o det fick man ej ha.Det kan man få en varning för o hon tyckte man skulle anmäla det till sin klubb.
# TS Hur har det gått med din kisse?