1000 röda rosor
Jag vill ge 1000 röda rosor till min veterinär
Min underbara huskatt Nisse som kommer från de djupa skogarna 040412, har bara lagt av
han spyr upp alla vätska jag gett, allt han får i sig, kommer upp lika fort, han har rasat 700gram på en vecka. Jag har i många år vetat om hans hälsa, och den har vacklat upp o ner, och jag har sagt, att vi kämpar så länge han inte lider. Det är en katt som verkligen stal mitt hjärta, från första sekunden jag såg honom. Att ta in en skygg/vildkatt som är vuxen, är helt underbart att få så social och snäll, som jag fått min Nisse att vara. Jag hade fått lov att komma som imorgon till veterinären, men jag insåg att han inte kunde vänta så länge, då hade han nog somnat in i min sons säng. Idag har han fått 700ml vätska under huden, kortizon och smärtstillande, och han har fått tills på tisdag att svara på detta
och jag håller tummarna av hela mitt hjärta, att han kommer igång, han är min stora hjärtevän
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Nämen sötaste gubben då, hoppas verkligen att han svarar på medicineringen. Håller alla tummar och tår här hemma!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Tack Sissi, mina honor hemma kommer att sörja ihjäl sig, han diar alla honorna hemma, och dom är ju 5år, 4år och sedan Satin som blir 2 till sommaren, snacka om att ha tålamod, och vara snäll

En sån go hjärtevän. Jag har också en sån kille som ställer upp för alla katterna härhemma och även för husse och matte. Dom är så goa. Måtte din hjärtevän bli piggare igen.

Jag känner med dig, vet hur det är när ens älskade husdjur inte mår bra. Håller tummarna att han piggar på sig.

Jag håller alla tummar som finns att han blir pigg igen.
/ Bittan

Tack alla, med alla tummar här, så ska han nog komma igång igen, hoppas jag
men imorse var hoppet inte stort

En sån fin herre
.
Här hålls tumme(jag)
och tassar(katterna)
för att han blir bra och pigg igen.
/ Mia
Även här hålls det tummar och tassar för Nisse. Hoppas verkligen att han piggar på sig igen. Tröstekram till dig, Kerstin!

Håller tummar och tår för allt jag är värd! Vet hur hjälplös man känner sig när ens hjätevän är sjuk! Stor kram till dig Kerstin!
Visst är det skönt att hittat en vetrinär som ställer upp så.
Hoppas din husis blir frisk…för vad är et thus utan huskatt ;-)
Kramar från
Humletassarna

Åh Kerstin, du vet att jag håller alla tummar att han piggar på sig
Kram från oss

Vi håller alla tummarna vi med =) Hoppas att din fine herre blir bättre.
*kram* från oss
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Hoppas att han blir bra din fina röda kille!
Åh vad osäkerhet är tärande.
En hållen tumme från mig med
Numer pensionär i Nynäshamn

Hoppas att din kisse blir frisk igen.Hur mår han,blivet något bättre?Kram från mej&Kizzarna
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Min lille plutt
ibland kan nog veterinärerna trolla
idag har han stora påsar av vatten i lårbenen, han tänker väl, "den som spar, han har" idag är han på benet, inte bara ligger. Han har även gått och ätit lite av torrfodret, och godsakerna matte ger honom, men bara i små mängder, får ju inte chocka magen. Jag vet, att jag bara har honom till låns, och att det inte varar för evigt, men jag vill inte ta adjö av honom än
ingen har ju en aning om hur gammal han är, han var ju fullvuxen när jag fångade honom i skogen, och han har bott här i 5 år.
Tack alla för ni håller tummarna, tänk om alla hade lika goa vänner, som finns här, stå på er, ni är guld värda!
Här leker Nisse pappa, med förra kullen, en som ställer upp i vått o torrt

Fel skrivet att mig, det är Nisse när han tar hand om min söta S*Brygghuset`s Burning Eliza, år 05

Ibland blir den lånade tiden längre än man trott… Jag har lånat min hittis de senaste 5 åren. Har vet förresten kollat varför han tappar vätska och kräks? Ett krea-prov kanske vore på sin plats? Sagt förstås av en ivrig förespråkare som då råkar äga en hittis med kassa njurar och som på njurkost tagit sig igenom 5 år utan svårighet - jag har haft honom i 9 och av det vi kan pussla är lilleman 15 år. Nu, sedan i julas, börjar det bli uppenbart att tiden börjar rinna ut, att inte ens njurkosten förmår hålla emot mot åldersförändringarna som nu läggs ovanpå skadorna… Men 5 år sedan njursvikt är inte så illa, och 9 år sedan njurskada är inte heller så illa…
Hur mår Nisse nu?

Jag hoppas att han snart är frisk din fina kille.
Kram
Kerstin! Hur har det gått för Nisse?

Förlåt att jag glömt att uppdatera
han piggnade till rejält efter uppvätskningen och kortizonsprutan, vilket han ska ha en imorgon igen. Han är väldigt mager och tanig,men äter och dricker normalt och kommer nog få leva på kortizon, resten av sin tid. Han får traska runt här, så länge han inte lider.
Stort tack för att ni frågar, det värdesätter jag verkligen
Vad skönt att höra att Nisse är piggare igen.

Vad skönt att Nisse mår bättre nu!