ny skogkattsägare.
idag har vi lånat hem en skogkatt . ska se om han kommer överrens med resten av flocken (som består av en huskatt och en exotic). isåfall behåller vi honom. han är 5 år gammal och så otroligt social .
när vi kom hem med honom tänkte vi att han skulle få traska ur transportburen när han ville och han nästan sprang ut. han ville se hur han skulle bo nu
. huskatten bara fräser och har sig men exoten hon tar det lungt och har redan varit framme och luktat på honom, men läskig är han, han är ju nästan dubbelt så stor som henne.
han är hur mysig som helst och jag hoppas att det går bra för dem för han är sååååå söt 
bilder kommer…
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Kul att det gått såpass bra hittills. Det verkar ju lovande.
Susanna

Roligt! Du kommer inte ångra dig, Skogkatten är en helt underbar och beroendeframkallande ras
/Sylvia
Välkommen hit!
Jag säger som ovan, du kommer inte att ångra dig! Skogisen är en underbar ras!
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Åh spännande! Hoppas allt går bra för honom&er!:)
Skogisar är ju underbara!=)
Ser framemot bilder, varifrån kommer han? (alltså, vilken uppfödning).. =)

uppdatering:
imorse när man vaknade så låg skogisen i hallen på mattan. våran huskatt har legat under sängen och morrat hela natten, igår när han var framme morrade han mot oss med och slog med tassen, då hade vi inte ens rört skogisen.
våran exotic bryr sig knappt. hon tittar lite på honom och undrar vad det är för en bamsing men hon säger inte ettt ljud när han går förbi så där går det bara fint 
angående vart han kommer ifrån så kommer jag inte ihåg då inte det är det viktigaste
. kastrat och så lär man ju aldrig komma med på en utställning endå ..hihi. har inte fått stamtavlan då vi bara provar om han funkar
men det man sett hittils, ja han har redan fångat oss 
blir bara så förvånad att han är såt stor !! tycker våran husis är stor men han är ju minst 1/3 större. men han är ju så fluffig så det är väl det ..
Ja, "fluffet" gör att de ser mycket större ut. Fast vanligtvis är ju skogkatten en stor katt också.
Du ska se att katterna blir bättre vänner så småningom. Man får ge dem lite tid bara.
Susanna

uppdatering igen =)
går bara bättre och bättre. exoten bryr sig inte alls och huskatten fräser inte lika mycket allafall . men han är läskig den där stora saken
tog några bilder på honom, han är ju jättestor tycker jag som bara haft "små" raser .
min gubbe på bilden.. inte jag 

en till.
får se när man fixar fler. kanske lite bättre profil osv.
det bästa med katten är att den är van med barn och hund så man kan vända och vrida på honom hur som helst utan att han säger något och det är bra för det går med våra andra med 
Men så fin… för han liknar min Maxen i ansiktet… och han är fin
. Vet du hur mycket han väger? Och vad heter han? Maxen är 7 månader och väger ca 4,5 kg och kommer nog att väga minst 6,5 eller mer när han är vuxen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Vad roligt att det går så bra . Han var fin killen.Lycka till nu!
Theresa

9# nej vi har inte vägt honom än .får väl se senare ,men tung är han 
. ja han ser ju ut som din ju på bilden du har på din presentation
. såg att det stod i hans stamtavla att han är bruntigrè tror jag det var . tror du det stämmer ? kommer inte ihåg vad han hette i stamtavlan . får den sen då vi vet säkert om han funkar hos oss. är prövotid nu ..annars heter han bamse och det passar så bra
10#tack så mycket. tycker han är världens finaste skogis men det är ju första skogisen man skaffar så det är ju därför .
. men alla mina katter är ju världens finaste av sin ras 

wow han e jättesnygg i mina ögon. ja lycka till med eran nya skogis det kommer nog gå jättebra. jag vet att några av mina köpare har det tagit några dagar och sedan har dom hört av sej att katten e en riktig kelgris. himla kul att få hem sin katt det vet jag med när man längtar att få hämta dom. all lycka din väg kram åsa/ambergårdens
#11 Har konsulterat Maxens stamtavla. Det står NFO n24 Brunspotted, Black Spottedtabby
Jag har alltid tyckt om den här färgen på katter. Iofs tycker jag om många färger på katter… men den här är fin. Han hade en bror med mycket vitt och lite brunspotted men den här tyckte vi bäst om. Han var också så otroligt charmig som liten…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tänkte uppdatera denna gamla tråden med att berätta hans namn och sätta in en ny bild.
han heter S* Lo-Look`s Myrull.han har många meriterade släktingar. när stamtavlan skrevs ut så var det bara 3 stycken som inte är meriterade alls av allihopa som står med. kanske skulle försöka sig på en utställning och se vad som tycks 
hans färg är n23, bruntigrè, det är väl en ganska vanlig färg va ?
han är verkligen underbar. så otroligt snäll och han ÄLSKAR att få besök . fler som kan klappa honom
.

Verkligen vacker o så stoor mums;)

Hej!
Men vad kul och se Bamse, Lo-Look´s Myrull, "min" stora lilla kille. Han är så vacker!! Vad skönt att ni trivs med honom. Han är lik sina föräldrar o morfar..älskar bara människor o djur…
Du får mer än gärna höra av dig till mig.
Många Kramar från
Uppfödare o gammel matte till Myrull.
/Veronica K
S*Lo-Look's
Här kommer en bild som jag bara älskar på honom.

Jätte fin ,stor och vacker kille ,och det är klart ni ska prova ställa honom ,det är jätte kul och håller med alla här att skogisen är beroende framkallande
#16 jätte fin bild på en mycket söt kattunge
lycka till med honom
mvh Annette S*StjärnSkogen's

#16, åååh han var lika söt då som han är nu. 

Helt underbart snygg han din Bamse;) Välkommen hit,jag e själv ny här;) Många kramar; Millan´s loving