Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1066 ggr
rockringen
0

Min nya rastgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Semester? Vila? Nej, här är full fart med bygge av vår nya rastgård. Efter att ha haft en liten rastgård med tak och en JÄTTE-rastgård, så har jag tröttnat på båda. Jag vill bli av med snokar, grodyngel och fästingar.

Därför bygger vi ny en lagom stor rastgård, med hundsektioner till väggar och sen blir det nät ovanpå. Jag har en hankatt, visserligen numera kastrerad, men han rycker upp hönsnätet :) Dessutom kan jag numera dammsuga i rastgården, bara det är ju underbart. Små möss och kryp och frisk luft kommer katterna ändå att få, sen har vi ju förstås lilla rastgården kvar, med gräs.

Här kan ni se verandagolvet och starten av bygget, märk väl att katterna fått sin rastgård på bästa platsen, de kan nästan se in till stan. Själva bygger vi en lite mindre, men i direkt anslutning till denna. Katterna kan när denna är helt klar, först gå ut på den inglasade verandan och sen fortsätta genom en lucka rakt ut på sin fina terass. Glad

Först ut en bild när första sektionen kommit upp.

rockringen
0

PUH. nu är lite mer uppe, många skruvar går det åt Glad

rockringen
0

Utsikten från glasverandan. Nu måste arbetet vila i några dagar, vi återkommer med rapport Cool

Bengan.
0

Där skulle man ju kunna ta en pilsner och kika på katter Glad

Mvh Bengan

Rhapsody
0

Ja där får ni nästan ta inträde! Tjusig som bara den måste jag säga. Jag hänger på Bengans pilsnerförslag och lägger till alternativet att använda den som dansbana! Party party!

LittleL
0

Såå fräscht!! Ser fram emot bilder på det färdiga resultatet. /Sylvia

rockringen
0

#3 Du är alltid välkommen, här är ölen alltid på kylning Cool

kerstin2181
0

Jag kommer snart på inspektion, har du många öl? stor rastgård= många öl

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

rockringen
0

#4 Inträdet blir i pilsner då… Har aldrig backat för ett party Cool

S-Pax
0

Wow, vad snyggt det blirSkrattande

Mylingens
0

Jättetjusigt! Vi har oxå brädgolv i vår rastgård, mycket lättare att hålla iordning. Det är bara att ta fram högtryckssprutan när det är dax att städa, och precis som du skriver så kan man dammsuga där ute och bli av med alla hårtussar. Men vår är inte lika stor och tjusig men den fyller sin funktion! //Kaisa

Kronängens
0

Jättefint! Får man fråga hur höga sektionerna är?

lynxeyes
0

Finns bara ett ord… : WOOW!!! Åhh så avis man blir, hoppas vi kommer igång med vårat bygge snart oxå… fas det kommer ju inte bli lika imponerande som erat… Ser fram emot fler bilder hur arbetet fortskrider så småningom!

/ Sophia

rockringen
0

#11 2,20 så det går till och med in en basketspelare Skrattande

Kronängens
0

#13 Vad bra, trodde hundgaller var 1,80 endast. Vart kommer det ifrån?

rockringen
0

#14 Hej, jag har köpt begagnat av en hunduppfödare, bara målat om det i svart så det blev lite stiligare Glad

rockringen
0

#9 Hej Lotta,kul att du gillar den, synd att du flyttade så långt, annars hade vi redan druckit en pilser där, eller hur? Saknar dig!!!

Zusann
0

Wow så snyggt gjort och fräscht.

hade jag varit katt hade jag mer än gärna bott hos er:)

Väntar på färdigt resultat från er och fortsätter själv att leta hus:)

WesthKiowas
0

Snyggt! Går det att hyra er till bygge hos mig?Skrattande 

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

rockringen
0

#18  Jag brukar också dagdrömma Kyss

WesthKiowas
0

Ha ha! Det var ju värt ett försök i alla fallSkrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

S-Pax
0

# 16 He he, det hade vi nog definitivt gjort. Eller i alla fall en och annan kopp kaffe:-). Miss U 2

Idun
0

wow, vilken lyxig kattgård!

Zios
0

Jisses så snygg rastgårdFörvånad Ska visa bilderna för min sambo, skulle tro att han blir mycket inspirerad inför hösten nu när han ska bygga vår rastgård. /Monica S*Zios

kerstin2181
0

AVIS! den var verkligen assnygg, helläcker, katterna kan dansa tango hela natten lång

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Rhapsody
0

#24 Synd att Dogge skall flytta, nu när han fått in värsta disco-stilen! Flört

/Lena