Inga kisseungar men....
Haha, så tokigt det kan bli. Här sitter vi och planerar kattungar, och så idag när vi kommer hem från semestern får vi en smärre chock. Inga kattungar inte men…. Gerbilungar!!! (ökenmöss).
I april tog jag hem tre små gerbilflickor från min skola där de annars blivit ormmat. De är helt underbara alla tre. Men ja… en är visst inte flicka visar det sig idag, haha. Fem små rosa-svartfläckiga bebisar hittade jag! Det är helt klart vem som är mamma men vem av de återstående två flickorna som inte alls är flicka utan pojke återstår att se… Imorrn ska vi försöka ta reda på det. En bebispojke får förhoppningsvis stanna och bo med vem det nu är som är pappa, men resten är till salu och annars får de åka till en djuraffär. Någon som vill ha ökenmöss? ;-) ;-), hehe.
Så tokigt det kan bli ibland! :-)

Nej vill nog inte ha några, men bilder säger vi inte nej till! Nu får du väl ta fram vågen och göra viktkurva som en ansvarstagande gerbil-uppfödare! 

Hoho, ska försöka med den där viktkurvan om jag nu kan lära mej se skillnad på dem innan de har fått päls, haha.
Ska försöka ta några bilder också men vill inte störa dem så här de första dagarna då mamman är ganska beskyddande, men så fort de fått lite päls på kroppen så kommer det bilder, jag lovar ;-).