Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 523 ggr
Humletassens
0

Den grymma leken....

Något som våra misar har upptäckt sen dom fick en rastgård på 2000 m2 var att det fanns smådjur att jaga…..följande bildsekvens kan kännas grym…men vi har ändå katter som sällskapsdjur och i deras instinkt kan vi inte ta ifrån dem.

Humletassens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Zygots Lilja Isblå på jakt…..

Zygots
0

Åh vad jag blir glad att se den lilla "Liljan" ute i sitt rätta element…….=) krama "min" vackra flicka ifrån mig

//Annika

Humletassens
0

Bytet infångat…en stackars näbbmus….

Humletassens
0

O upp flyger musen i den "grymma" leken……

Zygots
0

Ja, som du säger, det ÄR deras instinkt fast jag tycker allt ryyyyyyyyysligt synd om den lilla näbbmusen….

//Annika

Humletassens
0

Nu har jag dig….

Humletassens
0

Annika..vi njuter av var dag vi ser henne där ute…Skrattande. Känns som hon hamnat helt rätt här ute…

Humletassens
0

Försök inte smita…jag har ögonen på dig…..

Humletassens
0

Matte..viist är jag duktig Cool

Zygots
0

Ja, absolut, hon ser verkligen ut att trivas, vilket hääääääärligt liv era katter har, helt underbart.

Jag är SÅ glad att ni valt att ge ett par utav de katter jag fött upp en så härlig tillvaro, tusen tack!

//Annika

Humletassens
0

Bytet har gett upp o jag är nöd med leken…..

Humletassens
0

S*Fridalas Dracena vill ju inte vara sämre……men hon har fuskat lite…det är Liljas mus hon hitta…den var inte död, Lilja hade bara tappat intresset……

Humletassens
0

Husse/matte…får jag ta med mig den in till mina bebbar?????

Humletassens
0

Är ju tvungen att skicka in en bild på vår underbara vita prins….

LittleL
0

Hahaha!! Tack för att ni fick mig att dra på smilbanden trots allt.

Tänker på Angel när jag ser bilderna. Hon har förvandlats till ett riktigt rovdjur sen hon blev dräktig. Fånger en näbbmus i rastgården nästan varje kväll/natt. Har blivit tvungen att stänga luckan på nätterna. Synd eftersom jag inte kunnat ha katterna ute i den på sista tiden pga skabbkatten. Nu är han dock infångad så lugnet har lägrat sig i området och jag vågar använda rastgården igen.

Skulle vara Linas syster till att muntra upp mig lite. Tack!! /Sylvia

Zygots
0

Hehehe, vit Prins?? Tycker mig se ett par röda och svarta fält på den prinsen….=)

//Annika

Humletassens
0

*skratt*..Ja Annika..lite feminin har han allt blivit ;-)…..nu ska det vara rätt bild….

Zygots
0

Hohhohoh, mamma mia………sök skydd alla näbbmöss, det är ett vitt "lejon" i farten….åh, ja, ni vet vad jag tycker om denna vita Prins…..Kyss

//Annika

Rhapsody
0

Ha ha, vilka härliga bilder! Vi kommer ner i morgon och hjälper till med jakten! Jag tror jag skall jaga en stor brunspotted kille och krama ordentligt och en nästan lika stor vit kille och smuggla ner i min väska….

/Lena

Bengan.
0

Kanonbilder, visst är det grymt, men naturen är grym.

Mvh Bengan

Humletassens
0

Tack Bengan,

Vi gör vårt bästa för att få bra bilder… Skrattande