Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 897 ggr
Signe-Jonna
0

Hur mycket vägde/väger den minsta?

Hej!

Stora katters vikt talas det ofta om men inte så mycket om de små katternas vikt. Därför undrar jag hur mycket, eller egentligen lite, din minsta skogis väger. Hur mycket väger/vägde den minsta skogis du varit ägare till? Och är det någon som haft en liten katt som växt långsamt men som sedan blivit ganska stor?

Margona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en kille som inte vägde mycket som liten men nu är han en bjässe. Han växte eller växer mycket långsamt, nu kommer jag inte ihåg vad han vägde som liten. Här en bild där man kan se vad stor han är nu.

Signe-Jonna
0

Han är jättefin! Vad väger han nu?

Margona
0

Han väger ca 7kg.

Signe-Jonna
0

Du kan inte minnas vad han vägde när han var 7-8 månader? Ansågs han vara liten när han var i den åldern?

Margona
0

Nej inte liten men han vägde inte mycket. Jag kan inte komma ihåg, han är tre år nu, så det är ett tag sedan.

Signe-Jonna
0

Ingen som vill svara på mina frågor?

lynxeyes
0

Den minsta skogis jag ägt vägde 1280g när hon var 12 veckor, och den minsta jag fött upp vägde ca 980g när hon var 12 veckor, men så vägde hon oxå bara 60g när hon föddes…

/ Sophia

Mylingens
0

Min Lilla My vägde bara 56 g när hon föddes. Hon är idag ingen jättestor katt, väger precis under 4 kilosstrecket. //Kaisa

Signe-Jonna
0

Vad är normal vikt vid 7-8 månaders ålder? Lilla Jonna väger cirka 2,7 kg. Medan min brittunge på 15 veckor bara har några få gram till 2-kilosstrecket.

Signe-Jonna
0

Jag får ändra lite, för här går det undan, i alla fall på britten. Har precis vägt båda och Jonna väger nu 2802 gram och hennes brittkompis Signe har nu passerat 2-kilosstrecket och väger 2037. Jonna är alltså 33 veckor och Signe är 15 veckor.

Mylingens
0

#10 Om hon brås på sin mamma så blir hon inte någon stor hona och hennes pappa är inget jätte han heller även om han har gett ganska stora bebisar. //Kaisa

Signe-Jonna
0

#11 Men hur stor tror du hon kan bli? Kan hon åtminstone bli 3,5 tror du?

Mylingens
0

#12 Hon är inte färdigväxt på långa vägar, hon är inte så gammal än. Jag har haft honor som inte har kommit upp i 4 kilosstrecket förrän de har kommit upp i en ålder av 3 år. Jag tycker att hon oxå borde kunna komma upp i en hyfsad vikt så småningom. //Kaisa

bilden är på hennes pappa, IC S*Rotebräckan Goldfinger

Signe-Jonna
0

Hi hi! Vad dom är lika varandra!

Sol-Mone
0

Jag har bara en Skogkatt så jag har inget att jämföra med men hon väger 4.6 kg sommartid och 5,2 kg vintertid (från ca 1 år till nu 3 år). Jag tror att hon kanske är medelstor det finns mindre och det finns större.

bibbi50
0

Min kastrathane är dryga 1 år och har en matchvikt på 4.3 kg

Lite lite kanske i jämförelse med lillkillen på 5 månader som väger lika mycket. och som snart växt om honom i störlek oxå och inte bara på vågen.

Honan väger för övrigt 5 kg och är 1.5 år

//Inger

Carrocs
0

Min kastrat Cornell är snart 1½ år och hans matchvikt är inte speciellt hög, just nu väger han c:a 4,4 kg, dvs samma som bibbi50's katt.

Men han till hör en långsamväxande stam, så jag tror han, när han väl blir färdigvuxen om några år, kommer ha en bra vikt till sin storlek.

Marie_F
0

Min förstfödde, S*Forrest fruits Vilde William var en mycket liten pojke, han vägde 1,1 vid 13v ålder Han hade en tuff uppväxt, kom till världen med kejsarsnitt och mamma fattade inte vad de där krypen var för något förrens efter 4 dygn och han hade då gått ned från 91g (födselvikten) till 75g. Han var heller inget stort fan av torrfoder, eller tja mat överhuvudtaget förutom av mammas mjölk…

Marie_F
0

Nu är han en maffig pojke på 3 år och jag tror att hans matchvikt ligger någonstans 6-7kg.

Eydimork
0

Jag har en liiiten tjej här hemma som stannat på 2,7 kg Glad

Carrocs
0

Så du har fortfarande små katter…?*ler*
Minns att vi pratade om våra små katter på Spinneriet…*S*

Ska du ställa ut snart igen?

Signe-Jonna
0

#20 Hur gammal är hon?

fiskerjentas
0

Den her lille gutten(2uker på bildeet) veide bare 64 gram da han ble født. Kullet var for tidlig født, og de var 9 stykker

Men ved levering hadde han normal vekt og størrelse

Eydimork
0

#22 - Hon är 11 månader.

Carrocs - ja hon är fortfarande en liten pingla, men ack så grann Kyss Utställning blir det nog lite skralt med framigenom tyvärr.

eccentrics
0

Måste då berätta om Zeus som kom ut som en liten plutt :P på 99g och är idag en stor pojke på ca 5kg då han är 7-8 månader Skrattande så man kan säga att han växte till sig

ingann
0

Min tjej Razzlan vägde bara ca 2,5 kg fram tills hon fick sina bebisar vid 2 års ålder. Efter det växte hon till sig och väger nu vid snart 3 år mellan 3,5 och 4 kg. Hon blev även mycket gosigare efter att fått bebisar.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner