Denna väntan...
Den 28 april fick Amazon sitt sista piller och jag har gång på gång trott att det varit dags för löp men inte då… Ungefär två veckor efter sista pillret började hon smålöpa och har gjort det sedan dess. Med min tur lär hon väl höglöpa först nångång nästa vår…
Känns som jag väntat en evighet på första kullen. Från att jag först bestämde mig för att jag ville avla till att jag insåg att min hona inte var lämplig till att skaffa en ny flicka och vänta på att hon ska växa upp och sen så vägrar hon löpa. :D
Nån som tror att jag kommer hinna få första kullen i år eller blir det först nästa år? ;)

Innan du anar det så ska du se att du snart har din första kull! Ibland är det drygt när man går och väntar. Jag väntade oxå på löp här i våras men ingen flicka ville som jag tyvärr. Min fina planering med att kullarna skulle vara fint utspridda över våren och sommaren gick åt skogen. Nu sitter jag här och har 3 dräktiga honor istället! Det blir aldrig som man har tänkt…hihi!
My är först ut att få bebisar och hon skulle ha fått igår men har ännu inte fått några. Det är så himla drygt att gå här och vänta. Sen ska hennes dotter Rowena ha på torsdag, bara tre dagar tills dess och sen ska Moa ha torsdag nästa vecka. Så vår sommar kommer att vara fullspikad, här kommer inte att vara några fritidsproblem.
Så även om det känns drygt nu så rätt som det är så löper tjejen ordentligt ska du se. Jag har haft en hona som gjorde likadant men till slut beslutade vi oss för att lämna hem henne till hanen och efter en vecka så var hon i höglöp och de parade. Det blev en fin kull på 5 kattungar efter det! Så lycka till! //Kaisa

Oj, blir fullt upp hemma oss er då. Du får nästan hoppas på att det inte ska bli allt för många i varje kull. ;)

Vi väntade från typ april till oktober på löp i väntan på vår första kull… Håller tummarna att ni slipper samma plågsamt sega väntan!
Väntar och längtar själv efter kattungar, men den tilltänkte pappan är fortfarande en stor bebis och fattar inte vad han ska med löpande honor till och tilltänkte mamman hjälper knappast till med att ställa sig i vettiga positioner så vi lär väl vänta för evigt… Känns det just nu iaf ;)
Lycka till med era planer och hoppas att det händer nåt snart!

Känns ju i stort sett som att jag väntat på kattungar sen jag registrerade mitt stamnamn i slutet på 2005… Men jag har ju iaf haft gott om tid på mig att lära mig det mesta jag kommer att behöva och har hunnit vara med på en förlossning hos en annan uppfödare så det har ju varit nyttigt för mig att vänta men nu vill jag inte vänta längre! Jag är redo! :)
#3 hihi, inte lätt när pojken inte fattar nåt. ;)

#5 Förstår att du känner dig mer än redo! Tummar hålles :)

Nu behöver jag alla tummar jag kan få! Dom parar sig!
Så roligt! Spännande, hoppas att det blir bebisar nu!

Hi hi, tjyvtittar du? fy dig
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Svårt att låta bli när man väcks kl 7 på morgonen av att dom parar sig just utanför sovrumdörren. Hade inte funnits något ställe som varit mer synligt :D