Mönster i utveckling
Vi har ju diskuterat lite mönster och färger här tidigare och jag tycker dessa foton visar ganska tydligt att kattungarna helt kan tappa mönstret under uppväxten. Jag färgbestämde I want a dog till svartsilvertabby-vit när han var nyfödd. När bäbispälsen kom så försvann allt vad mönster heter och han blev en svartsilver-ulltuss-vit.
Nu har han börjat få sin vuxenpäls och det började komma på ben och i nacken. Nu kryper det längre och längre bak och en helt annan päls kommer fram, en vuxenpäls
med tabbymarkeringar. Det är faktiskt lite facinerande :)
Lägger ut några bilder där ni kan se hur det ser ut, han ser ut som han är en svartsilvertabby-vit med en kappa på ryggen :)

En riktig "ullkappa" har han. Jo det är läckert när man ser bebisullen försvinna och vuxenpälsen komma. De blir på en gång "blankare" och vackrare.

Ja, det är riktigt häftigt att se vad som kan hända med mönstren. Min ( Eller rättare sagt numera Maria Berglunds) Bullen Berglund var otroligt snyggt tabbymönstad som liten sedan runt 4 månader var det mest fluff och blurr. Nu är det snygga mönstet tillbaka igen. Tack och lov.