Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 04-färger-mönster
Läst 900 ggr
rockringen
0

Mönster i utveckling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ju diskuterat lite mönster och färger här tidigare och jag tycker dessa foton visar ganska tydligt att kattungarna helt kan tappa mönstret under uppväxten. Jag färgbestämde I want a dog till svartsilvertabby-vit när han var nyfödd. När bäbispälsen kom så försvann allt vad mönster heter och han blev en svartsilver-ulltuss-vit.

Nu har han börjat få sin vuxenpäls och det började komma på ben och i nacken. Nu kryper det längre och längre bak och en helt annan päls kommer fram, en vuxenpäls
med tabbymarkeringar. Det är faktiskt lite facinerande :)

Lägger ut några bilder där ni kan se hur det ser ut, han ser ut som han är en svartsilvertabby-vit med en kappa på ryggen :)

rockringen
0

En bild till

rockringen
0

Och sista bilden

MissMikkus
0

En riktig "ullkappa" har han. Jo det är läckert när man ser bebisullen försvinna och vuxenpälsen komma. De blir på en gång "blankare" och vackrare.

WesthKiowas
0

Ja, det är riktigt häftigt att se vad som kan hända med mönstren. Min ( Eller rättare sagt numera Maria Berglunds) Bullen Berglund var otroligt snyggt tabbymönstad som liten sedan runt 4 månader var det mest fluff och blurr. Nu är det snygga mönstet tillbaka igen. Tack och lov.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!