Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 313 ggr
Tinis
0

Underbara, busiga kastratkillar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min hane varit kastrat i snart sex veckor. "Hanigheten" har lagt sig och leklusten tagit över hand. Han har blivit en riktig retsticka och busar järnet med de andra katterna. Det är så härligt med kastratkillar. De blir så tillgivna och verkligen som kattungar på nytt. Åtminstone har mina genom åren blivit det.

Mylingens
0

Ja visst är det något extra med kastrater! De är helt underbara i sitt temperament och precis som du skriver så blev vår hane som kattunge på nytt när han blev kastrat. //Kaisa

LittleL
0

Det gäller även honorna, vilket många ofta glömmer. Nahla har alltid reserverat all sin kärlek för män i allmänhet, och min man i synnerhet. En mycket lugn katt som inte hetsar upp sig i första taget. Men efter kastrering så har hon blivit helt förändrad:) Hon myser och gosar med alla i familjen, och får till och med stolleryck och rusar runt i huset. Vilket skrämmer slaget på ALLA katterna här hemma. Hon är nämligen en rejäl dam som "stampar" ganska bra när hon galloperar:)) Och som sagt är ingen av oss van vid att hon överhuvudtaget springer. /Sylvia

Ditchhiker
0

Vilken UNDERBAR blick på honom, jag tycker att det verkligen syns att det är bus på gång…

//Tomas

Tinis
0

#2 Jo, visst blir även honorna mysigare och lekfullare när de kastreras. Jag är nog bara lite extra svag för kastratkillarna.Flört

#3 Ja, visst syns det. Han är numera busen nr 1 här hemma. Han hänger alltid på om det är nåt bus på gång eller så hittar han på något själv.Skrattande

EddaM
0

Javisst är de underbara dessa kastrater. Har tre kastrater( 1 hona och två hanar).

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Tinis
0

#6 Mmmmmmm…har två kastrater själv, en hona och en hane. Honan är också supermysig, men hon är sig ändå mer lik efter kastreringen. Min nuvarande hane var supermysig även som fertil och jag brukade skoja om hur dundersupermysig han skulle bli som kastrat. Han har verkligen levt upp till mina förväntningar. Glad

Margona
0

Min kastrat hane har inte ändrat sig så mycket i sättet. Han är och var även som fertil en underbar kille som älskar att busa. Smeagol är en väldigt social kille som faktiskt hänger med på det mesta. Men som sagt så var han även innan han kastrerades och han har aldrig markerat inne så han var en exemplarisk fertil kille. Jag kan faktiskt ångra att han kastrerades.Glad

Tinis
0

Nu har det gått drygt fyra månader sedan min hane blev kastrat och busigheten håller i sig. Han hittar på allehanda hyss hela tiden och sätter fart på de andra katterna. Här ligger han uppe på byrån och spanar.Skrattande

Runsviks
0

Kan bara hålla med er. Kastrater är bland det mysigaste som finns. I och med att vi har haft skogisar över tio år nu så har vi lite av "kastrat uppfödning" men så goa och lekfulla katter. //Kristin

skogisen
0

Jag håller verkligen med!Kastrater speciellt killar är Underbara.Kyss

Här är våran PR S*Kaup Home Cat's Puma, han har varit kastrat i ett år ungefär.

Lekfull som en liten kattunge.

MusiCats
0

Min kille blev kastrat för två månader sedan. Och han var redan innan en riktigt go katt. Nu är han helt otroligt go…och busig.Skrattande
För en vecka sedan flyttade hans dotter S*SKogsälvans Tigra Tingeling in hos oss. Vem kommer hoppande på tvären in i köket? Den lilla 13 veckors tjejen? Nja hon hoppar också men först kommer pappa Jeff i 180 knyck!Skrattande

De har så himla skoj ihop…

/ Kicki