Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1059 ggr
Tita
0

Förbannad på Macca !!!

Den 1 Juli vann jag en aktion på en kattpelare på  macca , jag har betalat den och har tom kvitto på det men den har inte kommit än.

Jag mailade dom för att kolla att dom fått rätt adress mm och jag fick svar att det hade dom fått och om jag hade fler frågor skulle jag maila igen.

Nu har jag mailat dom flera gånger och  tom.bifogat kopia på inbetalning och frågat varför den inte kommit än, MEN DOM SVARAR INTE !!!!

Så nu är jag heligt förbannad och vill ha mina pengar tillbaka MEN HUR SKA JAG GÖRA ????

Någon där ute med samma erfarenheter som vet hur jag ska bära mig åt ????

// Tita

bibbi50
0

Hm,har för mig att det var någon som varnade för MACCA här inne för ett tag sedan.

Om jag inte missminner mig ,var det inte Bengan som hade beställt därifrån.

Som sagt jag kan ha minnas fel.

Hoppas hur som helst att du får din klöspelare snart.

//Inger

Labolina_73
0

Jag har beställt mycket därifrån och inte haft problem, en gång tog det lite tid med leveransen men den kom tillslut.

Jag mailade flera ggr och till slut svarade dom,, det kanske inte är så många där just nu eftersom det är semestertider,, aknske därför svaren på mail dröjjer.

jag har för mej att det var stefan som var lika arg som du.. :-)

lycka till iaf,,

kram Linda

Tita
0

Men kan man inte ringa dom på något sätt ?? det nummret som jag hittade kom jag inte fram på …..

Fairyhearts
0

Jag har också köpt därifrån och det har aldrig strulat. Första gången tog de ca 3 veckor innan jag fick lev. Andra gången 1,5 vecka. Så jag tror du kommer få ditt även om det dröjer lite till.
/Marie

Tita
0

Men skickar dom ut mail då så man VET när dom kommer ?? annars vågar man ju inte gå ut i fall man missar dom …

Tita
0

Det skulle ta 3-5 dagar sa dom, jag kan ju inte sitta hemma i flera veckor och vänta jag måste ju få veta så man kan gå utanför dörren.

Vad skulle tex hända om dom kom medans man var i affären eller något ??? jag bor i lägenhet med porttelefon så dom kan ju styp inte "ställa det på gården"

Rhapsody
0

Jag har beställt flera gånger och det har funkat, men ibland har det tagit lite tid. Några ilskna mail så har det fungerat. Nu väntar jag på en klöspelare som står uppsatt på följesedeln men inte var med. Fick svar på mailet med en gång, men den har fortfarande inte kommit. Man får nog tyvärr tjata lite och hänga på!

Tita
0

Det jobbiga är ju att man inte vågar gå utanför dörren ifall dom kan komma  medans man är ute =(

Fairyhearts
0

#8 Antingen så ringer den firman som kör ut klösträdet, om du angivit ett tfn nummer. Den sista lev fick jag hämta i Affären (postpaket) och då fick jag en avi.
/Marie

Labolina_73
0

jag har fått via DHL varje gång och dom ringer innan dom levererar, så får ni kommer överens om en tid som passar.

Tita
0

Om jag fattat rätt så ska det komma via just DHL

Labolina_73
0

mm ok,, men då e det helt ok,,, då behöver du inte alls sitta och v'nta inte. ;-) dom ringer och eller skickar brev till dej om att du har paket för utkörning.. :-)

[Skogsjentans]
0

Konsumentverket!

http://www.konsumentverket.se/Mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=490

På dom bara!

Lycka till!

Marianne

Tita
0

Men man blir ju så förbannad att dom inte kan svara på mail, och sen skrev dom i början att jag skulle maila om jag hade fler frågor.

Nu har jag mailat massor med gånger men inte ett enda svar det tycker jag är pissdåligt.

Och dom sa ju att det skulle ta 3-5 dagar

BlueBlond
0

1# har du varit inne och tittat på din sida under forsendelser och sett om paketet är skickat? är det skickat så kan du ju följa var det befinner sig på dhls hemsida. Mitt paket hade hämtats den 4 juli och det kom igår. Men DHL ringde inte mig innan de kom.

Hoppas att det löser sig för dig.

MVH

Anneli

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det tar ca 3 bankdagar för dina pengar att nå fram, sen efter det skickar de paketet vilket tar 3-5 arbetsdagar att komma till DHL i Karlskoga. När de fått paketet skickar de en lapp till dig med telnummer  till dem för att bestämma leveranstid.

om du loggar in på macca och klickar på "mina försändelser" ser du om paketet är skickat därifrån. är det skickat finns ett paketnummer du kan använda till att spåra hur långt paketet kommit med DHL. annars är det bara att skriva igen, men räkna med att det tar 1-3 dagar att få svar på mail.

jag fick mitt paket idag så nu är Razzlan lycklig med massa klösisar att klättra runt på Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SKOGSGLIMTAN
0

Vi har också beställt via macca (auktion), det tog ett tag innan vi fick varorna, men allt kom via DHL, och dom ringde innan, så det är nog bara vänta på dina varor, för dom levererar till dörren. Vi är super nöjd med vår kattställning.

*Mvh Eva-Helen*

Tita
0

Jo jag fick ett mail från dom nyss med som det står Pakkenr , men när jag ska söka det nummret på DHL så kommer det bara upp att det inte kan hittas eller liknande

Tita
0

Der er fundet følgende pakkenumre:

Dato:

Pakke nr.

Ordre nr.

Fragtinfo

04-07-2007

4658778982

715208

DHL Sverige

Så här står det på min sida på macca och när jag söker på DHL så finns det inte ????

SKOGSGLIMTAN
0

#19 Så där var det då vi sökt på vårt nummer via DHL också, men jag tror inte det ska vara ngn fara. Vi fick vänta ca: 3 veckor på vårat klätterträd. Men synd om Ni ska få vänta.

*Mvh Eva-Helen*

SKOGSGLIMTAN
0

#19 Så där var det då vi sökt på vårt nummer via DHL också, men jag tror inte det ska vara ngn fara. Vi fick vänta ca: 3 veckor på vårat klätterträd. Men synd om Ni ska få vänta.

*Mvh Eva-Helen*

Tita
0

# 16 Ok då kan jag bara vänta på att det dimper ner en lapp i brevlådan då eller ???

BlueBlond
0

#22 Ditt paket befinner sig i örebro står det på DHL när du söker på godset.

MVH

Anneli

Bengan.
0

#1 Nej jag har inte varnat för Macca, jag har aldrig köpt något därifrån. Jag vet faktiskt inte ens vad Macca är, så det måste varit någon annan.

Mvh Bengan

Tita
0

# 23 jag fick inte fram någonting men jag kanske har gjort fel =(

Labolina_73
0

Tita, du ska söka på EURO Express Reference där det står vänligen välj..

där står det:

845902800926031

From:

HVIDOVRE, DK 

Pickup date:

2007-07-04 

Status:

Appointment/Held for later delivery 

References:

20051640-715208
4658778982
845902800926031 

Item details

Identcode:

00357069451496702530

Pickup date:

2007-07-05 

Last track event:

Held for later delivery, held for appointment(Delivery Depot Information): Oerebro / SE, 2007-07-09

Labolina_73
0

så det kommer nog väldigt snart.. Skrattande

kram och lycka till.. /Linda

Tita
0

Jo jag fick hjälp av Anneli , det finns tydligen på DHL i Örebro så det ser ut som att det är på väg trots allt Generad

Men att det ska ta sådan tid för dom på Macca att svara tycker jag fortfarande inte om Skrikandes

Men men nu är det bara att plocka fram skruvmejseln och sätta sig och vänta på en heldags skruvande Räcka ut tunganFlört

Tack alla för hjälpen //Tita

Labolina_73
0

heheh skruvmejsel.. ;-) nej då.. det följer med en speciell sån liknande ikea nyckel.. :-)

Tita
0

Hehehe ok där ser du beviset på hur händig jag är, det är liksom bäddat för katastrof tror jag Skrattande

Labolina_73
0

hahahaha nej då… det "går"inte att göra fel.. :-) skulle vara om du vänder nåt upp och ner men, hehe du kommer att klara det galant ju.. :-) hehe ;-) min man gjorde iofs våran men det såg ju lätt ut iaf.. :-)

kram..

nu måste jag sova Tristan kommer att vakna tidigt imorrn han.. :-)

ingann
0

Tita, du kan ringa DHL i Kga i morgon bitti på telnr 65059 (direktnummer till han som har hand om paketen här i DFS) så talar du om ditt namn så brukar han hitta rätt paket o du får veta direkt när han kommer med det Glad

/Ingalill

Tita
0

#32 Så det kommer dit från Örebro och sedan hit därifrån då alltså ??

ingann
0

#13 tyvärr tror jag inte svenska konsumentverket tar sig an klagomål på macca som ligger i Danmark.Oskyldig

#33 hoppas Muscot får sitt träd i morgon Penga mun

/Ingalill

Tita
0

YIPPIE !!!! Den kommer i dag på förmiddagen, ringde nyss och kollade Skrattande

Nu är det ju så man riktigt skäms för att man var så arg i går Generad hihih

SweetScarlet
0

Jag vann budet på ett klösträd på Macca i början av förra veckan, och idag ringde de från DHL och frågade om de kunde leverera trädet i morgon på förmiddagen.Så det har gått smidigt för mig. Hoppas bara att trädet är ok bara. Glad

Tita
0

Det var inte så svårt som jag trodde att skruva ihop den =) Och gissa om den blev uppskattad Skrattande

Jag har den står i vardagsrummet precis bakom ena soffan så att älsklingen kan vara med och mysa med oss när vi ser på tv Flört

Måste nog skaffa en sån som går till taket också för han älskar att ligga och spionera högt upp Cool

Rhapsody
0

# 37 Ja du,  det är så det börjar…. Nu har vi fyra här hemma……

Skönt att det löste sig!

/Lena

Silverfarans
0

#37 Men Marita får jag se bild!!!! Är ju valet o kvalet att köpa ett nytt "högt" klösträ! Så upp till bevis….Glad

Tita
0

# 39 Jag har tyvärr min digitalkamera på lagning , men om du går in på macca och kollar under tillbehör till djur eller vad det står så finns den på bild där =)

Det är den bredare modellen med två holkar typ och två stegar och hängmatta och så är den biege ;)

# 38 Kan tänka mig det ;) det lär nog bli fler här också =))))

SweetScarlet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag väntade 1,5 v på mitt klösträd och i morse kom det. Jag är jättenöjd med det och det var lätt att skruva ihop den. Så här ser den ut. Glad

Tita
0

# 41 Det är precis ett sånt jag också vill ha ;) tycker det verkar så smidigt att klämma in i ett hörn liksom .

SweetScarlet
0

#42  Ja, fantastiskt smidigt att kunna få in det i ett hörn. Hela ställningen blir så mycket stadigare om det är gjort för att kunna passa i ett hörn.

erspers
0

det var nog jag som varnade för Macca..Macca ger jag inte mycket för faktiskt..vann några auktioner där på klösmöbler i april men fick dom aldrig trots att jag betalat pengarna o så..väntade en o en halv månad o tröttnade då förståss o skickade ännu ett mail o frågade vad dom höll på med o då hade dom inte fått några pengar sa dom..skickade kopior på mina knitton o då helt plötsligt så hade dom fått pengarna..men då hade jag ju tröttnat för länge sen på dom o ville ha pengarna tillbaka..det tog en vecka kanske o då fick jag ett mail om att dom skickat dom trots att jag ville ha pengarna tillbaka..dom var hit från Dhl men tog inte emot grejerna utan returnerade dom direkt..väntade nån vecka o mailade o frågade när jag skulle få tillbaka mina pengar o då hade dom inte fått tillbaka några grejer heller förståss..men skickade retur numren o då hade dom helt plötsligt fått paketen också..sen tog det 2 veckor till o då äntligen fick jag mina pengar tillbaka..skulle aldrig falla mig in att handla där igen förståss så from nu så är det Ebay i Tyskland som gäller för min del..

//Stefan

lynxeyes
0

Macca verkar inte helt tillförlitligt nej! Min make hade beställt några grejor till barnen, med en totalvikt på ca 32 kg, beräknat på deras volymvikt…. o då påstår dom att frakten skall gå på 884 DKK vilket är mycket mer än vad bara grejorna går på, och lååångt ifrån vad den påstådda frakten skulle vara enligt auktionerna…. så totalt är det en hutlös massa pengar de vill ha. Vi har inte betalt in någonting och kommer inte att göra heller om vi inte får en förklaring, enligt deras svenska portotabell så skall frakten endast gå på 250 SEK så fråga mig inte varifrån de får de andra siffrorna, vi har mailat dem 5 ggr, men fortfarande inte fått ett enda svar så det är bara att inse att de grejorna får man nog köpa någon annan stans!!! Kommer INTE att bjuda på något mer därifrån!!!!

/ Sophia

Mulan
0

#41 jag har ett sånt, som jag köpte billigt på Macca för ett tag sen. Jätteuppskattat, men vi var tvungna att ställa en liten klöspelare brevid, för våra kissar hade problem att klättra upp när klorna var nyklippta.. Sen hör ju till saken att herr Viggesson inte är den mest smarta o våghalsiga katten i världshistorien, så vi fick till slut lära honom att klättra upp. Nu, när den lilla klöspelaren står brevid, klarar han att klättra allra längst upp o ligger ofta där o myser.. Skrattande

Jag har beställt från Macca flera ggr och aldrig haft några problem hittills. Det har funkat och stämt med allting.

mvh Malin