Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 342 ggr
[diana]
0

Vill inte gå ut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena skogis vägrar att gå ut. Jag får bära henne, o när vi kommer ut på gården stoppar hon in huvudet i min arm o vägrar gå ner på marken. Jag tycker det är så synd om henne, när det är fint väder ute, o hon hellre vill sitta i fönstret. Hon är lite reserverad o rädd av sig. Min andra skogis bara älskar att vara ute, så fort jag tar fram selen kommer han springande. Är det någon mer här som har katter som inte vill gå ut? // Ingrid

[diana]
0

Här är Chad ute på våran gård

Seerath
0

Det är bara en av mina katter som vill ut dom andra tycker det är läskigt och stannar hellre inne eller på balkongen och om det är så dom vill ha det så tänker jag inte tvinga dom till nåt annat. :)

Jotta
0

Jag har ett par katter som inte vill gå ute i det fria (läs sele), men som älskar sin rastgård! När vi hade sommarstuga så låg inte rastgården i anslutning till huset, så jag bar katterna mellan huset och rastgården. Men Malte ville minsann inte bli buren, han skulle åka transportbur mellan hus och rastgård. Varje morgon när jag bar ut katterna så gick han in i buren och väntade på sin transport till rastgården, och samma sak på kvällen när det var dags att gå in. Sedan när jag skaffade hus till mig och katterna så kunde han sträcka sig till att sitta på trappen mellan altan och trädgård, men han ville inte gå mycket längre. Samma sak med Siska, hon kunde sitta på trappen men ville inte gå ut i trädgården. Nu när de har fri tillgång till sin rastgård så springer de ut och in hela tiden och bara älskar sin rastgård. Förmodligen är det en trygghet för dem att ha en begränsad yta till sitt förfogande. De vet vad de har i rastgården, men utanför är det läskigt.

[diana]
0

#2  Nej, jag tänker inte tvinga henne att gå ut. Det är bara det att jag varken har balkong eller rastgård men vi bor i ett 2-våningshus så hon ser mej o Chad nära när vi är ute på gården o hon sitter i fönstret som är öppet lagom mycket så att hon inte ramlar ut. Det här ser Chanaya när hon sitter i fönstret.

Bifogar bilder // Ingrid

[diana]
0

En bild till

Seerath
0

#4 Det var absolut inget riktat mot dig! Förstår att du inte tvingar henne. Det kan kännas trist för oss att dom inte vill gå ut men katter verkar vara rätt bstämda över vad dom gillar och inte och vi får nog bara acceptera det. :)