Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 4316 ggr
SKOGSGLIMTAN
0

Vad väger Era kattungar?

Nu har vi vägt våra kattunar som är snart 16 veckor. Gissa om vi blev  Förvånad,, de vägde mer än vi trodde.

Sebek: 3,8 kg, Tutankhamun: 3,1 och våran snart 1 åriga Savannah 4,5 kg.

Vad väger Era kattungar?

Mvh/Eva-Helen

Labolina_73
0

Tjena tjejen.. :-)

hehe asså.. har ni verkligen vägt rätt? Låter otroligt mycket ju.

kram Linda
och nospussa mina bebisar.

SKOGSGLIMTAN
0

#1 hihi.. jag vägde dem 2-3 gånger, för trodde jag vägt fel, sedan vägde jag mig själv och håkan vägde sig också, men jag ska väga igen ikväll… låter mkt ( blev paff).

*Kram kram*

Nospussar tillbaka från Tutankhamun och Sebek

maximus
0

är det en person våg?

ni kanske får en mer riktig vikt med en digital hushålls våg

var och tittade på dom och såg att dom är släkt med min Olivia

hon är för visso en stor hona.

men kattungarna såg inte ut att väga så mycket som 3,1 och 3,8 kg , dom är väldigt fina

hoppas att få se dom på nån utställning i framtiden

ha det bra

mvh Annette

Rhapsody
0

Nej men du får väl inte ge dom Anabola! Det trodde jag du visste som blivande sjukgymnast…Flört

SKOGSGLIMTAN
0

#1, #3, #4 Jag vägde dem igen och jag fick annan vikt nu *puh*, Sebek vägde 2,4 och tutankhamun 2,0, det verkar mer rimligt va!?? *s*

#3 Då är du välkommen att se dem på Järva utställning den 29 Juli, för där kommer dom dyka upp*ler*. Tack för tipset med vågen. På bilderna på hemsidan är dom endast 10 veckor gamla.

#4 haha,, ja man skulle med den vikten kunna tro jag gjorde det dvs gav dem anabola steroider*hihi*.

Men det skulle vara kul höra hur mkt Era kattungar väger, bara för det är intressant lära sig mer om kattungen.

Mvh/Eva-Helen

Tinis
0

Min hona, som är 9 månader, väger 3,6 kg.

fjellans
0

Jag har en  hane på 14 veckor som väger 2,2 kg. Så jag får väl återkomma när han är 16 veckorGlad

rockringen
0

Mina grabbar som bor kvar hemma väger 2,2 och 2,3 nu vid 15 veckor

tommi
0

vägde mina idag hos vetrinären S*SKOGSJENTANS BAMSE vägde 3,75 kilo  S*SKOGSJENTANS BATMAN jr 4,5  kilo dom är 5 månader och 2 veckor gamla :) kommer med båda på järva om inget hinder dyker upp :)

Fairyhearts
0

Jag har kollat lite vikter på två hanar från min förra kull som nu är 5¨månader. Den ena väger 2.5 och den andra 3.1. Så det ska bli spännande att se hur de blir som vuxna. Han som väger 2,5 har rejäla ben och tassar, så jag tror inte han blir liten som vuxen.
Sen har jag en hona på 9,5 mån som väger 4.6. Hon blir nog en rätt stor hona när hon blir färdig.
Min andra hona på drygt 10 mån väger 3,6 men jag tycker inte hon är liten, mer normal. Vi får väl se framöver vad det slutar hän…..

/Marie

maximus
0

Hejsan

denna vikt är mera normal

min kille som jag har här hemma är 15 v och väger 2,3 kg

tyvärr så kommer jag inte till Järva

ska åka på en skön och avslappnande semester och hämta nya krafter till hösten

så då kanske jag får träffa dom någongång under hösten istället

lycka till alla ni som sak ställa då

kram Annette S*StjärnSkogen's ha en fostsatt skön sommar

silverbells
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min lille X-man som nu är 6 veckor idag väger 1026 gr. Han är ju ensam kullen så det är kanske inte så konstigt.

Önskar er alla en riktig skön sommar

Silverbells

Anna-j
0

Min hona är 7 mån och väger drygt 4,1 kg. Hon vägde ung 2 kg när vi hämtade henne vid 12 v ålder.

[Skogsjentans]
0

Glad Hej!

Har ju inga kattungar hemma längre, men var med Tommi i går och hans två killar S*Skogsjentans Batman jr och Bamse, 5 1/2 månad, till vetrinären för att väga på en "godkänd" våg och så här stod det;

Batman jr. 4.500 gr

Bamse 3.750 gr

mimmie.k
0

hej min hona som är 18 v väger 2kg… ä det en bra eller dålig vikt?

lynxeyes
0

Mina två osålda kattungar som jag har kvar här hemma väger:

S*Lynxeyes Electric barbarella (NFO f 24) 2.3 kg

S*Lynxeyes Tiger tiger (NFO d) 3.1 kg

De är 16 veckor idag :)

/ Sophia

Signe-Jonna
0

Min lilla Jonna på 7 månader väger 2773 gram idag. Hon är inte speciellt stor, men jag har varit och kollat henne hos veterinären och de säger att det inte är något fel på henne, hon är väl bara lite liten i växten. Hon kanske växer långsamt. Hon är ju helt klart väldigt liten jämfört med många av era 15-18 veckors-kattungar.

av Edelmann(N)
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hadde en på 2.6 och 16 veckor Glad

Casanova av Edelmann(N) Nu är han 6 kilo och ca 1 år.

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Signe-Jonna
0

#18 Vilken snygging!

LittleL
0

#17 Man ska inte hänga upp sig så på vikten. Jag tror säkert att din hona är helt ok. Vi ska inte glömma att visst ska skogisen vara en stor och tung katt men vikterna som nämns här känns väldigt mycket. Kanske skulle vi starta en tråd som heter "Vad vägde din minsta skogis när den var 15-18 veckor? Sen kan vi räkna ut ett medeltal. DET blir den vanligaste vikten på skogisen.

Om jag också ska skryta med en tung katt så kan jag berätta att min Märtha vägde som 6-7 månader drygt 4 kg. En MYCKET bra vikt på en så ung hona. Men hon har inte ökat något mer sedan, så som vuxen väger hon exakt likadant. Så jag anser inte att man ska fundera så mycket på vad dom väger. Utan se till hur dom ser ut. Har dom en fin, växande kropp så låt dom växa i lugn och ro. Det ÄR en långsamväxande ras. /Sylvia

Signe-Jonna
0

#20 Det låter bra. Med tanke på vilka monstervikter som hela tiden nämns på forumet så blir man ju lite orolig. Men oberoende av om Jonna är stor eller liten så skulle jag inte byta ut henne om jag så fick världens största skogis, så go som hon är. Jag tror nog hon kommer bli större, men det kan nog ta lite tid. Senaste veckan gick hon ju upp 68 gram.Glad