Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 409 ggr
SChamuels
0

Visste ni att...

den katt som inte täcker över träcket i sin låda är den dominanta katten i grp.

Här har vi en som inte gör det….Kiro:)

Han vaktar också den rackaren.Morrar om han hör nåt ljud han inte hört förut.

mariamagdalena
0

Jo det visste jag, men tack för informationen iallafall.

Anneli_G
0

Det visste jag faktiskt inte… hm, undra om någon av mina katter gör så… har inte reflekterat över det tidigare.

Silverfarans
0

#0 Träck=???

Juliette-
0

Alla mina täcker dess värre över haha.. dock vet jag vem som härskar här hemma ändå

Labolina_73
0

hehe näe det hade jag ingen aning om,, :-)

Burken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det tror jag är en sanning med modifikation, lille Cheese 5 månader gammal och sist in i gänget krafsar inte över, och att han skulle vara högst på rangskalan har jag mycket svårt att tro Skrattande Undrar om det inte är så iallafall i Cheese fall….han har helt enkelt inte tid!/Häxan

SannaE
0

Hehe visste jag faktiskt inte.
Vi har ju en hane, Busen som inte täcker över efter sej i lådan, å de kan kanske stämma att de är han som bestämmer…

//Sanna

Juliette-
0

#7 Fast den tronen får han nog inte ha kvar om jag känner en viss fröken rätt hehehe snart får karln lära sig städa

Silverpumans
0

#3 Träck kallar man avföringen. ;-)

SannaE
0

#8 Ja, jag misstänker det också hehe

Silverfarans
0

#9 Jo avföring kan man ju kalla åde urin o bajs eller?

LittleL
0

#6 jag kan bara hålla med dig. Det kan även vara den som är längst ner på rangskalan som inte täcker över. 

Alla katter gör så om dom inte känner sig trygga eller behöver hävda sig. Och lämnar alltså sitt bajs öppet så att ALLA ska känna att h*n bor där. /Sylvia

Margona
0

Min smeagol täcker aldrig efter sig och han är absolut den dominanta av mina katter.

Rhapsody
0

Min Rhapsody har skaffat sig en egen variant nu när hon är i separat rum med bebisarna. Sätter sig i lådan och siktar på kanten så att bajset hamnar på kanten av lådan och utanför…. Som tur är har bebisarna inte tagit efter utan bajsar där de ska dvs i lådan. Hon är ju ranghögst eftersom killarna är kastrater och tjejerna yngre, men det får väl vara måtta på hur man demonstrerar det…