Happy!!!
Jag är så glad just nu, nåt nytt på gång!!!

jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet! jag vet!
Ja, berätta då
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
jag veeeeeeeeeeet oxå!!! hihi 

Heter den Happy??

åh vad jag längtar!!!
#4 nope ;)

Nu har nog typ 100 personer varit inne här och blivit lika fundersamma som jag. Vad är meningen med en sådan här tråd? Är det inte bättre att ta detta i ett pm med dom personer som uppenbarligen vet vad det handlar om? /Sylvia

#6 Eller så handlar det om att väcka nyfikenhet? Då är det ingen poäng att ta det med dom få som vet vad det handlar om. ;)
Men gud så barnsligt,, HAPPY är din hona dräktig eller, skriv det isåfall.
Gud vilken seriös sajt det är!!!

#8 Ibland måste man få vara lite barnslig, det livet så mycket roligare. Sen tycker jag du är lite barnslig som dömer en sajt efter en tråd. ;)
Och nej, hon är inte dräktig.

Jag trodde Jeopardy gick bara på TV

Gravid matte kanske? 

#10 Inte nu längre, nu även på forum. ;)
#11 Inte det heller ;)

du ska få hem en avkomma efter din vackra kille

#6 & 8 Om ni inte har nå bättre för er än att gnäll så skulle ni lika gärna kunna vara tyst!
Du ska få hem en underbar liten sötnos?
//Sanna

Ny pojkvän till matte?

Du har blivit med katt

Tycker man ska få vara lite busig o väcka nyfikenhet!
jag håller med #17!!!
hemskt va mkt suriga kommentarer i denna tråden!!
be happy istället!!! :))

Åter igen så kommer vi att ha fyra katter här hemma! :)

Grattis!!! //Kaisa

Aha! Vem är nyförvärvet? "När man sagt A får man säga B"

Det är en flicka…

………vilken flicka då???? Man förgås av nyfikenhet! Eftersom Chop Sueys visste så……. Där finns det tjejerhar jag för mig? I så fall kanske nyförvärvet är svart?
Ut med språket nu Seerath
Varför ska allt vara så allvarligt,det finns så mycket allvarliga saker som händer ändå.
Skoja på bara.

"Nu har vi väntat länge nog, länge nog" Vem är hon??? Jag vidhåller min gissning på Umeå och svart.

#25 Njaaa, med tanke på att pappakatt bor i familjen så bör det väl vara nån annan. Men snygga är de töserna från Chop Sueys.

Hennes emskod är NFO…

Spänningen stiger… och frustrationen ökar…
Och ute regnar det! Kan man få se en bild på tjejen 

haha klart de är en skogis de visste vi ju redan.. hon är hmm ds0924 och heter S*Lapommis Kardemumma hehehe eller hur var de ;)

ha ha! Jag som tänkte få gratulera till en jättfin svart tös!

#29 du önskar ;)

…f…

…….och……….

f hmm de var ju ovanligt hmm.. fs skulle jag gissa du gillar silver.. 09 ja de tror jag sen är hon hmm 24

…s…
#34 än så länge stämmer det iaf ;)

haha ja :D utan silver hade de väl inte gått hehe.. möjligen 03 men nej 09 tror jag på

…09…
#36 Jag är visst hopplös när det gäller att välja katter så jag får dom i samma färggrupp, blir inte lätt att försöka ställa tre katter samtidigt. >_< :D
Jag gissar på S*Rockringens I feel Pretty

haha sålänge de inte är konkurenter är de ju rätt praktiskt ändå.. du vet de är bara ett bord att hålla reda på.. en annan får ibland springa som en skållad råtta för att hinna med haha

#38 Ok, då har vi en röst på henne. Får se om det kommer in fler röster sen får vi se om vi får nån vinnare.
#39 Det är iof sant, gäller bara att få det rätt så dom inte hamnar i samma klass också. Men sen blir det konkurrens om ev. biv och nom också. :/
#40 Hade ju hoppats på svar direkt.. Men men.. Väntar med spänning… :D

finns ju bara 2 fs09 (24) på slingan en från Nallephu's och sen rockringens men hon kanske inte finns med där alls.. eller kanske är de en fs09 endast du ska ha smoke?? då finns de några till

Ja det är inte min Voulez-Vous…. (S*Nalle Puh's) hon är nämligen reserverad i dag…. av någon annnan….som också finns på forumet ofta….
/Lena

Ska bli spännande att se vem det är
vi måste få se en bild
/Theresa

#43 ja då finns bara rockringens kvar annars är de nån som inte finns på forumet eller som sagt en icke mönstrad.. min fs09 24 är såld hehe

Kanske är hon svensk, kanske inte…
Kanske finns hon på skogkattslingan, kanske inte…
Kanske finns uppfödaren på forumet, kanske inte…
Kanske är hon spotted, kanske inte…
Kanske är hon nyfödd, kanske inte…
Vad är sant, vad är inte?

OOOH, du är så hemlighetsfull såååå… spännnade att få se underverket
så småningom….

Ni kanske blir besvikna till slut ;)
Nejdå bara du berättar. jag har också fått hem en ny fin kille!

Kom igen, kom igen, kom igen!!!

Neeej då, och förrseten så spelar det ingen roll vad någon annan tycker, du har valt kattungen enligt vad Du anser att behöva till din upppfödning.

Ja vad skulle vi bli besvikna för? är de en pangbrud så grattis skulle jag tycka den är ful så glädjs jag ju du funnit din drömtjej jag kan ju inte bli besviken över vad du köper för hona? Vad andra tycker hör ju inte hit

Jag tänkte på att jag drar ut på det så mycket och bygger upp en massa förväntning, tänk om ni tycker det det är en tråkig avslutning på det. ;) ;) ;)

Vi lovar att vara jättesnälla bara du TALAR OM VEM DET ÄR

Grattis till din nya hona fs… nånting … hoppas du själv blir nöjd med henne … för det är ju det som räknas … inte vad andra tycker
Jag ÄLSKAR ALLA mina katter … sen får väl andra tycka vad de vill … men för mej är de min allra dyrbaraste skatter
Lycka till !!!!
önskar Ylva

Jag förstår hur du känner… Men nu är det DAX för att visa upp din stolthet, sen vad vi tycker spelar ingen roll.

Rosa näsa är snyggt…

gullig liten nos…

Hm, kan man få en liten ledtråd
kan det vara en padda?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#60 De har vi fått.. de är en NFO fs09 sen vet vi inte om den är mönstrad. De våga hon inte säga för de finns för få på slingan hehe.. jag tror på rockringens ändå ja och då har du gjort ett kap hon är vacker som 17

Fniss, det missade jag, men nosen på Pretty stämmer, jag har pussat den, he he

Nu är det väl dags att vi får se liiite mer!!! Kanske några mårr hår eller en vass klo eller dylikt

Visa höger kind, då vet jag om jag har fel
En långtråkig söndag har plötsligt blivit riktigt spännande ….
men nu får du inte dra ut på det längre ….. snälla!!!

Håller med föregående talare! Nu är det dags! Avslöja vem hon är!

Nu får du allt ge oss ett öra, en tass och ett öga

Äh de är rockringens tjejen de tror jag stenhårt på då stämmer färgkoden jag gissa på med :D

Kan hennes öra se ut så här? jag är så nyfiken så

när får vi en ny ledtråd??? jag vill också veta… det är ju en söt nos hon har iallafall.. ;)

Sorry, jag var och jobbade, ska se vad jag kan erbjuda

Hm, fortfarande är då Pretty min gissning, tassen stämmer, rosa nosen stämmer
vore ju underbart om det stämde, då kan hennes broder förja hennes uppväxt här

Ja visst är det Rockringens Pretty!!
Nu är det inget spännande längre då vi löst gåtan.
Nu vill vi ha en helbild på snyggingen
//Inger

#76 Ja men fick inte den ovan av Kerstin.

hihi de visste vi ju redan.. du sa för mycket om färgen hehe.. men vacker är hon så GRATTIS

#79 Jag gav efter för mycket. ;)

Grattis till din nya snygga tjej och lycka till med henne. //Kristin

japp men de hade ju aldrig kommit fram tidsnog i alla fall hehe 

Du kan ju ta Mumma med dig på vägen bor ju bara 5mil från din donna hehe

Jippie, då får vi följa henne, en kisse med så mycket charm och stil, så man häpnar, att jag gissade att det var hon, var först färgen, sen tiden på detta inlägg, för jag visste att Barbro hade en spekulant, vid den tiden, men hon sa inte till vem. Ska bli mycket roligt, att kunna följa henne här, då brodern flyttar hit ca 10 augusti, men hänsyn till de små jag har nu, och jag längtar så, grattis till en riktig madonna!

Grattis till en underbart fin katt!
/Lena
STORT grattis till en supervacker tjej.
/ Gunnel

Grattis, hon är helt ljuvlig!! /Sylvia

Grattis… vilken vacker tjej!!! Härliga färger!!
Woho.. Jag var den första som gissade på rätta kissen :D
Ja hon är verkligen fin!

GRATTIS till en super fin katt!
Grattis till fin kiss
#91 oj menade kattunge :o

Seerath vad tycker du om Dogge då?
Grattis till en riktig skönhet!
Susanna
Grattis till en urläcker liten fröken!!!! Såå roligt att vänta på något nytt!

Ser mycket mjukt och skönt ut det där, sniffa inte för mycket på gosmagen

Tack för alla grattis! :)
#83 Hade jag haft pengar så ;)
#93 Får se när jag har varit ner och sett han. ;)
Verkligen en vacker katt/Susann

Seerath Lova att inte stoppa in honom med i buren? risken finns
han är en gospropp

mumma mumma o GRATTIS till en mkt fin tjej!!!

#102, Än en gång, bugar och bockar inför din förmåga att "få till det". Mästerliga kullar gång efter gång. Som nybörjare är man såååå imponerad av din kunskap och ditt "öga". /Lena och Rockringen-dottern S*Magoria's Kryzz

#102 Vi ses imorgon :)

#104 Stort tack för dina värmande ord. Jag hade tur som hade bra "faddrar" när jag började och självklart att jag hade tur med de första katterna jag köpte in. Inga utställningsstjärnor, men
kalasbra avelskatter.
Här är några små tankar som hjälpt mig på vägen och kanske kan hjälpa andra, självklart är det inte alla som delar min mening, så det är fritt fram att ta det till sig eller inte…
-Läs och lär dig ALLT om rasens ursprung och utveckling.
-Gör ingen kombination där du inte skulle kunna tänka dig att behålla en avkomma själv (i teorin) 
-Gör aldrig en parning för att den är "enkel" eller "bekväm".
-Upprepade kombinationer är inte avelsarbete och för inte din avel framåt.
Ett annat tips som jag själv gjorde i början var att jag satt på utställningar och studerade katter och stamtavlor. Efter ett par år så kunde jag inte bara se vilka linjer som var bakom många katter, jag hade även lärt mig vilka linjer jag själv föredrog och ville ha i mina stamtavlor.

#105 Absolut :)

#106 Tusen tack för kloka råd. Jag har lyckan att ha bra mentor/mentorer som hjälper mig att träna mina "skogis-ögon". Jag har ju också haft förmånen att hitta vackra katter med bra linjer bakom sig och nu är jag jättestolt (faktiskt, även om man kanske inte får säga det högt) över min första kull.
/Lena

Jag är mycket glad för att få Barbro som mentor, hon är rak och ärlig, framför allt mycket kunnig, risken är att hon spyr galla över mig, över alla frågor. Kanske bäst att skynda sig till Arboga, och spionera, så inte Pia får med sig fler än en katt hem, trollungen vill jag behålla

#109 Jag har fått den uppfattningen att Barbro är just en sån som faktiskt står ut med alla konstiga nybörjarfrågor! Du klara dig nog, hi hi. Sätt upp ett tält på gårdsplanen så Pia inte har en chans att få med sig mer än en skönhet hem! 

Ha ha, åker väl dit, nappar min bäbis, och sätter mig i bilen, tills hon åkt, ha ha
Kloka ord som iaf jag tänker ta med mig.Tack.

109 och 110 Tack för de fina orden. Jag tycker man får så otroligt mycket positivt tillbaka när man delar med sig, så jag skulle aldrig spy galla över nybörjarfrågor. Jag lär mig lika mycket av er som ni av mig. Man får aldrig glömma att man själv varit nybörjare och jag kan lova er att ni är inte i närheten av min frågvishet som nybörjare :)
Ps till Kerstin Pia är på väg till Umeå nu och jag skymtade just "Dogge" där han låg och lapade sol i fönstret, så det är lugnt. Fick även rapport från Pia att Pretty bara låg o sov i "bagen" och tog resan med ro.
Vi får säkert rapport när hon kommer hem.

Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ,, puss på alla fanclubben,,hippihippi hurra

#113 Tänk om jag bara lämnade ett mjukisdjur där istället, du bara tror att det är Dogge. 

Barbro, kolla noga, kan inte sova annars

# 117 Såg mjukisdjuret stå med frambenen i matskålen, är det bevis nog 

Jippie, Dogge är kvar, det är bevisat. Har varit och köpt lite nytt tills han kommer, vattenfontän, och nya lådor, som byts samma dag han kommer

;)
Den lilla fröken har attityd, hon har fräst ner surtanten här hemma. Oj säger jag bara åt det. :D

Hon är verkligen bedårande

Härligt att du fått hem lillskruttan hon fick verkligen åka en bit för att komma till er.. Lycka till med lilltjejen hoppas få träffa på henne på någon utställlning sen