Hm... färger??
Jag har försökt komma underfund med vad det kan bli efter en blåsköldpadda m. vitt och en rödsilver-vit hane men det tycks klyva sig lite i mitt huvud. Mycket lättare med förra kullen då hanen var svart, haha. x-D. Nån som kan hjälpa mig? Vad tror ni det kan bli?

Honor: svartsköldpadd, röd
Hanar: svart, röd
Om hanen bär dilution kan ovanstående färger i diluterad variant dyka upp (dvs blåsköldpadd, creme, blå)
Samtliga med eller utan silver. Större chans för med vitfläck än utan vitt, men osannolika fall förekommer ofta ;)
Om ingen av föräldrarna är mönstrad blir det inga mönstrade kattungar.

tack så mycket! Hanen har gett cremeungar förut så jag antar att jag kan vänta mig det också. Jag funderar lite på hur det vita kommer att lägga sig då mamman är 09 och pappan 02. Spelar detta stor roll? Tack så mycket för hjälpen Restless! :-) Älskar dina katter förresten, haha ;-)

ops. glömde att hanen är tecknad spotted :-)

#2 Tusen tack för snälla ord - de värmer :)
Jamen, då är ju även creme/blått och mönster möjligt! Så det finns gott om möjliga färger hos kattungarna. Det där med hur stor andel vitt det blir på de små kan man kanske gissa, men som sagt - det är vanligt att det ovanliga slår in. Skulle dock tro att du kan vänta dig allt emellan 09 och 01 ;p Lycka till med småttingarna!

#5. Men Cypern är väl också 09:a? Helvitt är ju ett dominant anlag som maskerar den egentliga pälsfärgen och ska inte blandas ihop med olika grader av vitfläckighet. Eller har jag kanske missförstått vad du menade?
Ett till tips. På Skogkattslingans hemsida finns en tabell för färgutfall. http://skogkattslingan.com/, välj Uppfödning och Avelsrådet. Där finns en länk till Tabell över förväntat färgutfall. Den motsvarar ungefär de bilder som #7 hänvisar till.

#4 Haha, jag kan visst vänta mig mycket jag! :-). Blir kanske lite som förra gången. Då fick vi nämligen en rödspotted pojke, en blå-vit pojke och en svart-vit pojke, en solid blå pojke samt en svartpadda och en blåpadda. :-). Tyvärr klarade sig inte blåpaddan eftersom hon gick ner i vikt de första dygnen och inte ville äta. :-(. Men nu vilar hon fint under vårt äppelträd ute i trädgården. :-). Och hennes syster fick ju stanna hos oss. :-).
Tack igen så mycket för hjälpen! Och som sagt - jag gillar dina katter. :-)