Dolda fel?
Kan någon berätta varför man har en dolda felförsäkring på de små, om det är uppfödaren ändå som får betala tillbaka? jag har Agria på alla mina katter, och en del saker blir man inte klok på
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Det är väl uppfödaren som har försäkringen… så om uppfödaren får stå för något efter att kattungen flyttat så är han/hon fortfarande försäkrad… om jag inte förstått fel…

Jag pratade med Agria igår ang mina små, och ville ha just den biten förklarad, han sa, du har doldafel försäkran på dina kattungar, men är det ett dolda fel, som visar sig efter flytt, gäller konsumentlagen, och uppfödaren får betala tillbaka pengarna, men varför har man då den försäkringen? säkert jag som är knasig

Men får inte uppfödare ersättning på försäkringen då? så att de kan betala köparen… eller så förstår inte jag heller…=)

dolda fel har man på kattmamman och det ska hjälpa uppfödaren med kostnaderna att betala tillbaka om det är ett fel som räknas som dolt. Vad agria brukar göra är att dom först kontaktar uppfödaren och frågar om dom betalat ut något, har dom inte gjort det går pengarna direkt till ägaren men har dom redan ersatt går pengarna till uppfödaren.

Aha, kanske var en ny kille som precis börjat där, som jag pratade med, för han sa att jag skulle stå för det. Nu hoppas jag aldrig få uppleva det.

Jag tycker det känns som en TRYGGHET att ha dold försäkring på sina kullar