Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 472 ggr
ienan
0

Era åsikter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att ställa ut min katter. Har en hona som är 2 år och en hane som är 11 månader. Båda är kastrater. Tänkte höra vad ni har för åsikter om dem. Honan är blåsköldpadd och hanen är blå. Båda väger ca 5.4 kg. Tycker ni att de är för gamla att ställa ut första gången? Båda är väldigt trygga och tåliga…

Börjar med att lägga ut lite bilder på honan

ienan
0

bild 2

ienan
0

bild 3

ienan
0

Bild 1 på hanen (han är lite svårare att fånga)

ienan
0

bild 2

ienan
0

bild 3

Silverfarans
0

Åh va jag gillar din hona!!!! Hon är lite lik en hona som jag har haft IP S*Kvistdungen´s Enya.

Vart kommer din ifrån?? De kanske är släkt??

Här har NI ett fränt kort på henne… Taget av Greta på S*Tassajara´s

ienan
0

Hon heter S*Sandlids Stella Polaris. Jo, visst är de lika. Jättefin din hona med.

Labolina_73
0

Jag tycker inte alls att dom är för gamla att ställas ut.. :-)

dom ser fina ut,, jag tycker dock att din hona inte har rak profil men hon kanske å andra sidan har päls på näsan som gör att det ser ut så på bilden bara. :-)

men dom är superfina båda 2.. :-)

mvh Linda

ienan
0

Jo, hon har en del päls på nosen, men du har nog rätt i att profilen inte är spikrak, men rakare än på bilden…

tack för svaret

Malin1
0

att en profil inte är helt spikrak på domarbordet är oftast något en domare inte säger något om , om katten i sig är väldigt harmonisk och fin!

vilket jag tycker ienan att din hona är!
du får försöka putsa bort pälsen där så man framhäver profilen bättre, du lär nog klippa runt öron med en effileringssax oxå för att framhäva dem mer med :)

tycker bägge ser väldigt fina ut!:)
ställ ut du!:)

kan säga att min blåpadda med vitt som jag hade, hade en bump längst ut på nosen.. inte en enda domare som någonsin sade något om det heller ;)

/m

Rhapsody
0

Min kastratkille Fantomen var 1,5 år när han ställdes ut första gången. Han tog det helt kallt och fixade det jättebra. Nu har han två CAP och tycker att utställningar är helt OK, bara han slapp åka bil….

alvdansens
0

Klart att de "duger" att ställa ut! Med lite trim och puts på tjejens pälsmängder :-)

Jag fattade det som att din fråga gällde om de skulle klara av en utställning trots att de inte varit med som små. Du känner ju du dina katter bäst själv, och tror du att det går bra så gör det säkert det. Bli inte alltför nervös själv bara -det smittar! Det kan vara bra att börja i ett litet mindre sammanhang, te x ett klubbmästerskap, där det inte är så stressigt. Lycka till!

Din hona såg jag som kattunge -kul att se vilken rejäl donna hon blivit!

/Annika

ienan
0

Jo, päls har hon gott om!Lite för mycket, enligt mig själv. Hade varit bra i fall lillebror hade fått en del av henne. Men han får väl han också…

#12Vad roligt att du såg henne som kattunge!Hon har förändrats en hel del och är som du säger en rejäl donnaGlad. Men dock lika go som hon va då!

Tack för era svar!!! Får se om det blir någon utställning för oss framöver.vem vet…

Rhapsody
0

Jag tycker absolut du skall testa! Risken är stor att du blir fast… Jag hade ju samma farhågor som du, att Fantomen inte skulle fixa all uppståndelse när han aldrig varit med om det som liten. Har du en trygg katt/katter och testar på en lite mindre utställning är det säkert inga problem! Lycka till!