Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 895 ggr
[Ewa38]
0

OT

Hej!

Ett fåtal här ute vet inte vem jag är personligt men till stamnamnet S*Knoxvlle´s åt minstånde här ute !

Jag har tidigare delat med mig av sånt som inte riktigt hör hemma här ! Hur som hellst så kommer inte delar av detta inlägg höra hemma här denna gången heller men i stora delar !

Först kan jag tala om att mina 2 första katter som jag köpte som jag älskade så mkt kommer i från en uppfödare som inte tog hand om sina katter lr uppfödning på ett bra sätt ( Jag lämnar inte ut namnet på uppfödaren ) Det jag vill komma fram till var att under den tiden då jag själv födde upp dessa beorande vackra katter inte riktigt fick bot på vad som var fel . Tex som dålig päls kvalite , dålig vikt, nästan som korthårs katter , pälslös het m,m ( hur som hellst så har jag inte alla svar men jag är ganska övertygad om att en av mina katter troligt vist bar på någon smitta ;( Tyvärr är det ju så att jag förlita mig på denna uppfödare som jag trodde kunde sin sak ang rasen och rasstandaren m,m och som övertygade mig att inget var fel. Hur som hellst så blev nog allt ganska så glasklart när denna fick djurbud på grund av miss skötsle av katterna . Hm sen inte nog med detta så har jag då råkat sälja två katter till en som nu tydligen har fått djurförbud en av dom vet jag är omplacerad för några årsen medans en var kvar vilket jag i dag inte vet vart denna katt finns någon stanns ;(

I mellan allt detta så har jag haft tonårs barn som haft det jobbigt med som man fick leta efter i flera veckor , vilket som sedan slutade med att hon flyttade till sin pappa i finland !

Där efter fick några diagnoser vilket som var avgörande till att lägga allt på hyllan & i dag har jag inga katter kvar alls.

Efter detta träffade jag en mann & blev sambo med , men som blev en mardröm . allt i från misshandel , hotelser, kränkade  , alkohol , droger ! Detta tog mig 2 år att ta mig ur detta hemska förhållande , detta tog slut dec 2011 tack vara min ena dotter som ringde polisen , men som fick följderna att mannen hotade henne strax innan polisen kom på plats ! Mannen fick 1 år fängelse men kom ut efter 8 månader ! Hm under dessa 2 år hadde mannen övertaget och sådan kontroll över oss så vi fick inte göra nått . Det värsta är att han fortfrande styr vårat liv på grund av att vi lever skyddat & kan inte göra som vi vill :(

Ja nu sitter man här & funderar över om det är meningen att jag & barnen skall råka ut för allt detta ! då det känns som detta helvete aldrig tar slut :(

Saknar mina katter nått frukanarsvärt & önskar att ingen ska behöva gå igenom det jag & barnen har gått igenom!

SessanGD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla går vi igenom saker och ting i livet, vissa gör oss starkare vissa svagare, men i sluttampen så är det livet i sig som styr. Det blir betydligt lättare om man har vänner som hjälper till och stöttar en, men sorgligt nog i livet finns det sådana som inte visar sina rätta färger förrän det är för sent. Både du och jag har råkat ut för denna "uppfödare" och med det har våra liv fått oanande konsekvenser. Had ebara alla stått för sanning och sin förälskelse för katterna, hjälpts åt och stöttat hade det inte varit som det är i uppfödarevärlden (inte bara katter alltså !!!) OCH våra katter hade inte fått betala det högsta priset. Men tyvärr finns det dem som lever för att snacka skit och smutskasta andra, det vet både du o jag. Att vara ärlig stå för vad som hänt, berätta som det är, ifrågasätta andra uppfödare om val av parningar mm, är inte tolererat i uppfödarvärlden, då e man förbannat obekväm !! Jag har gjort precis som du lagt allt vad katterivärlden har att bjuda på på hyllan och kommer aldrig att gå in i den igen, då man aldrig får en andra chans, för de "gamla" vet ju bäst även om det bara är rykten. Jag saknar också katterna, deras knasigheter och bus, och deras gränslösa kärlek, men men det e mitt hjärta som lider ingen annans.

Jag kan inte merän att säga att det fan var på tiden som hon fick djurförbud, som sagt vi var där mycket uppe och jag vet en massa om henne, men inte ens myndigheterna lyssnade på mig, så jag orkade inte käfta mer med dem. Det jag gråter för är alla de katter som förlorade livet utan att någon visste om det (förutom jag och en uppf till som hon anförtrodde sig åt ) alla kattungar som hon hade alltid, utan vetskap för omvärlden….. Ett ljus för dem ikväll kommer att lysa i mitt förnster, då även hon hade katter som var från mig….

Önskar dig all lycka Ewa, stå på dig, det blir bättre jag lovar, ge dig bara fan på det…. vill du ta kontakt så finns jag på Facebook…. massa kramar till dig och barnen <3

Bild bifogas på sonen till clyde af Rödfager och Venuskattens Cherokee….

[Ewa38]
0

Tack !

Hm äv om jag nu har lagt uppfödning på hyllan så fundera jag ändå över vart Merlin har tagit vägen om han e kvar i livet skulle känns bra att få veta så kan man släppa det sen !

Och som vanligt när jag är i gång & skriver nått så skriver mer än vad jag borde göra ! Hm som sagt livet är ingen dans på roser det är ett givande & tagande & berg & dalbana som tycks aldrig ta slut !