Idag är det sorgligt
Idag är jag ledsen… Jag har precis kastrerat min Avalon. När jag köpte henne så var hon tänkt att gå i avel, men det blev inte så. Hon är alldeles för liten och finlemmad och väger idag bara 2700 g och är i stort sett 1 år. Jag vill inte avla vidare på det, eftersom storleken och benstommen är så mycket hos skogkatten. Men beslutet var ändå tungt att ta. Man bygger upp så mycket planer och förhoppningar och sen grusas allt, det är väl det som är tungt. Svårt att sätta fingret på, men ledsen är jag. Sitter är och fäller en tår.
Så, ville bara skriva av mig litet…
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Vad trist. :(
Det är alltid hemskt när ens planer går sönder på det viset men jag tycker du gjorde ett bra val.
#1 Tack! Jo jag vet ju att valet var det enda riktiga och jag trodde inte att det skulle kännas såhär tungt.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Inget kul!! Fyyy va tråkigt när en plan går av stöpen!!!
Vet hur det känns, hade också en massa planer som gick helt i stöpet.
Nästa månad ska jag kastrera min hane som jag skulle ha i avel, inte för att det är något fel på honom tvärt om det är synd och skam han är jättefin.
Men det blev ingen hona till honom som jag planerat pga en massa omständigheter, och nu orkar jag inte börja vänta på en ny för det tar sådan tid, och han har börjat markera och rasat i vikt pga att han är så hanig så varken jag eller han orkar längre.
Himmla synd på en jättefin katt men vad ska man göra, jag kommer gråta när jag ska åka till veterinären med han 
Så finns det någon därute med en löpande hona som söker en fin hane så finns chansen fram till mitten av Juli sen är det för sent.

Jag känner med er båda två. Ibland blir det käppar i hjulen, trist trist./Lena
Urch så trisst,,men det var kanse iallafallan bäst så

Jag förstår hur ni känner det. Dels har jag också fått kastrera min hane (fast det är jag iofs nöjd med såhär i efterhand) och sedan så miste ju Tiffany sin förra kull och nu när vi åkt många mil och hon träffat en jättefin hane, var förhoppningen att allt skulle gå bra och vi såg fram emot riktigt fina kattungar. Hon fick röda tuttar, löpte inte om, blev lite bukigare, mer kelen, sov mer och åt mer. Så vi trodde ju såklart att hon var dräktig. För säkerhets skull tog jag henne till veterinären för att ta ett ultraljud och se så att allt var bra och tråkigt nog visade det sig då att hon inte är dräktig. Så det blir inga bebbar den här gången heller
Men hon är i alla fall fullt frisk och livmodern såg helt normal ut, så det finns inget som hindrar nya försök. Fertil är hon ju eftersom hon fått en kull tidigare och ung, frisk, stor och stark, så det får jag ju vara tacksam för. Men visst blir man lite besviken då ens planer kullkastas. Det håller jag med om, men man får försöka göra det bästa av situationen.