Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 438 ggr
Mindfields
0

Kan ni något om ormar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På självaste midsommarafton gjorde vi en något annorlunda upptäckt i trädgården.. bland våra krockettspelande gäster fann vi en orm! Död förvisso, bara någon halvmeter från kattgården.
Jag har slängt ut frågan lite här o var o hoppas givetvis att någon ska kunna hjälpa mig sätta namn på den lille rackaren.

Hoppas ni haft en fin midsommar!

//Malin

favoritkatten
0

Hej i stugan

Kan inte jättemycket, men tror att det är en snok av något slag. En huggorm har avlånga pupillor tror jag.. sök på nätet om ormar, kanske du får napp… Skrattande  Ha det bra, och det samma säger jag//Cina

[michaelalundgren]
0

#0 Jag tror AsKetts kan en del ;)

vettan
0

Med stor sannolikhet en strumpebandssnok som har rymt.

Kommer ursprungligen från Kanada och USA men kan köpas i de flesta ZOO affärer

MissMikkus
0

Camilla Westh på WesthKiowas har ju haft ormar, hon vet säkert.

Huggormar har ett sicksackband över hela ryggen. Snokar har två ljusa fläckar på huvudet. Jag håller med #3, tror också detta är en strumebandsnok.

WesthKiowas
0

Hej, det är ingen strumpebandssnok, det är en helt vanlig snok (Natrix natrix). Snokar kan variera mycket i färger och nyanser, finns även helt svarta.  Livnär sig på grodor, paddor (inte kattpaddor Flört), fisk, ödlor och ibland små däggdjur.

/Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

EddaM
0

På tal om ormar så måste jag berätta att Feztiz mamma matade kattungarna med huggorm som hade fångat. Duktig kattmamma som hon är så hade hon bitit av huvudet innan de fick dom. Men men….vill man ha dålig mage på sin katt ja då är det att rekomendera. Fyy va det luktade kan jag berätta.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

MissMikkus
0

#5 Otroligt! Fundersam Trodde inte att snokar kunde se ut så här i vårt land. Men man lär så länge man lever. Den är ju vacker! Fast jag gillar INTE ormar av något slag.

WesthKiowas
0

#7 Ja, visst är den vacker! Jag är ju lite lätt ormfrälst men jag lyckas nästan aldrig se någon vild. Men alla som är rädda brukar springa på dem lite då och då. Visst är väl det lite typiskt.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!