Klo i ögat
En av mina kattungar har fått en klo i ögat. Hon har en liten blödning precis under pupillen som sträcker sig ner till regnbågdhinnans nedre kant. Har förstås varit till vetrinären med henne. Hon har ingen påverkan på synen och ögat är rent och snyggt. Fått Noviformsalva att lägga i ögat 2 ggr/dag. Så den här gången hade vi riktig tur. Nån annan som har erfarenhet av detta. Vill gärna höra hur det gått för er andra.
Hon skulle flyttat till Stavanger i helgen som var. Nu är hon kvar en vecka till hos oss, så vi ser att allt är ok

Det går säkert bra.Min vovve fick en klo i ögat.Kom ihop sig med mammas ena kisse. Hon fick opereras i 3:e ögonlocket som det kallas för.Fick även en salva med sig som hon skulle ha i ögat en gång/dag.Det gick bra,inga problem sen som tur var..

Håller med det går nog bra. Jag har varit med om det flera gånger att kattungarna busar och råkat riva varandra i ögonen. Har dock hänt att de fått en infektion någon gång tillföljd av det. Men det är ju lätt behandlat med lite ögonsalva.
Min Ilja fikk en klo i øyet, og hun gikk og knep på det. Så da fikk jeg to typer øyedråper, salve hos veterinæren. DEt er bedre å ta en sjekk for mye enn en for lite

Tack för era svar. "Blåmärket" i ögat är nu helt borta och det är full fart på Edvina igen. Så imorgon åker vi till Stavanger så hon får komma till sitt nya hem hos Inger och Carina. Ni kan se mer av deras katter här www.centralperks.net