Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1214 ggr
Margareta
0

Norge?

Jag har en hona S*Skogskullens Bellis NFO n som behöver ett utlandscert för att bli IC. Hon har varit stoppad ett år snart och vi har inte kommit iväg. Hon är vacc mot rabies så vi kan resa vart som helst.

Vi har fler katter vi gärna tar med utomlands, även om de inte behöver det för certens skull, men de är inte vacc så det får bli Norge i så fall.

Har ni några tips på resväg, boende mm om man vill till Norge och bor i Stockholm. Vi kan tänka oss hotell. Den utställning jag sett som ligger bra i tiden för oss är Tönsberg i mitten av september.
Är det krångligt att köra dit? Färja över Oslofjorden?
Från var i så fall?

Numer pensionär i Nynäshamn

MissMikkus
0

Jag har varit i Tönsberg. Man åker färja från Moss till Horten, sen är det rakt söderut bara. När jag var där fick man betala tull varje gång man åkte in i Tönsberg och det blev några ggr, då utställningen låg utanför stan. Jag bodde på ett hotell i Tönsberg som hette Maritim hotell. Betalade 1480 NOK för 2 nätter. Blev ca 1800 svenska kr. Ett trevligt hotell. Var dock tvungen att ringa ner till receptionen och klaga lite. En manskör hade träff och sjöng Engelska pubvisor så det dånade i hela hotellet, Vackert men jobbigt kl 23 på kvällen när man vill sova. Det blev i alla fall tyst på fem röda. Så de lyssnar på gästernas önskemål.

Jotta
0

På den här sidan finns info om färjan mellan Moss och Horten, tider och priser:
http://www.basto-fosen.no/

Jag vill själv åka till Tönsberg med en katt (kastrathona), men har inget resesällskap. Är det någon som jag kan åka med eller som vill åka med mig? Jag åker från Stockholm. I så fall, hör gärna av er till mig på jotta@grebner.se

/Jotta

Margona
0

Hur långt från Horten ligger det? Jag har en vän som bor där så om det inte är långt därifrån kan jag tänka mig att åka med min kastrathane.

Jotta
0

Det är inte alls långt mellan Horten och Tönsberg. Det är ungefär 2 mil.

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har anmält till Tönsberg i år igen, en jättetrevlig utställning. Men vi kör från södra skåne och åker färjan från Strömstad över till Norge. Så vi är tyvärr inte mycket till hjälp dessutom har vi redan fyllt bilen. Men jag hoppas ni tar er dit för det är en väldigt trevlig liten utställning. //Kaisa

Margona
0

Det låter riktigt intressant då. Jag ska genast ringa min vän för att höra om jag kan komma och bo där.

Margareta
0

Nu är vi anmälda till Tönsberg och har bokat hotell.

Vi har dessvärre fullt i bilen eftersom hela familjen åker med på denna turné… vi tar med alla katterna och hunden och lämnar pappan och hunden hos bekanta efter vägen.

Numer pensionär i Nynäshamn