bilder i innlegg

Först sätter du in bilden som vanligt som en länk gå sen in och kopiera den bilden och sätt in. Hoppas du förstå vad jag menar.
.JPG)

.JPG)

å ok :) Tusen takk for hjelpen :)
ooops blev fel…

Måste provas, doggymen070615.jpg
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ne, gick inte
är nog lite tafatt jag
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Jag tror ni gör fel, kolla här. Först lägger jag in bilden på vanligt sätt för att sedan kopiera den. Sedan måste man trycka på hantera inlägg och sedan redigera för att sedan bara klistra in bilden. Hoppas ni förstår min dåliga förklaring.

Måste testas!

Jag testar jag med:-)

Susanna
Tack Margona! Det fungerade ju utmärkt.
Susanna

Gick ju inte så bra…

#13 Du måste öppna bilden först för att sedan kopiera.
#12 Det var så lite.

Fniss… Nu hamnade den ju rätt men blev JÄTTESTOR 

Ja jag vet tyvärr inte heller hur man får bildrerna mindre, mina blir ofta också stora.

#16 Tack för hjälpen! Ska klura lite på hur bilden ska bli mindre.

hehe ja når jeg endelig kopierte det ÅPNEDE bildet så gikk det jo bra!!

#21 Hvordan fikk du minsket bildet Frøydis?
Jeg prøvde å dra det sammen i hjørnet men det ble som du ser litt uproposjonalt Hehe

# 27..har försökt med det också..ger upp..fast det ska ju gå på nåt vis..

#25 Öppna bara bilden du lagt in och kopiera den och klistra sedan in den.

Erspers, prova att kopiera med Ctrl-C istället för högerklick/kopiera. Markera bilden borde du kunna göra med Ctrl-A ("markera allt") om det inte funkar att bara klickmarkera. Klistra in i ditt inlägg med Ctrl-V. Alla browsrar klarar tydligen inte klickvarianten…
Bra att veta: När man postar bilder direkt i tråden skalar ifokus ner de som är större än 345 pixlar i bredd med en rätt dålig algoritm (= tråkiga effekter på bilden), så ska ni visa bilder direkt i en tråd är det väl värt att själv förminska bilden först! För bilder som bifogas gäller 600 px vill jag minnas.
…det går ju förresten utmärkt att ersätta den bifogade lilla bilden som du sedermera kopierar in i texten med en större när du redigerar - eller bara ta bort den helt.
Måste testa…
C:\Documents and Settings\Alphyddan\Mina dokument\Mina bilder\Kattunge\kattungeprofil.JPG
Neje….
Fikk det ikke til

vi tar det senare!!
nää… trög… får nog läsa inlägget igen fniss

.jpg)

k den blev stor men nu vet jag oxå hur man gör