Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 362 ggr
Pulcherimas
0

Kattsand

Tllhör nog Ever Cleans hängivnaste användare…..men nu är jag besviken! Den djuraffär jag köper sanden från, har bytt leverantör från engelsk (?) till amerikansk. Det heter att sanden ska vara densamma, men icke!!! Mycket blötare och sliskigare i lådorna. Inte alls så dryg som jag vant mig vid. Och då hjälper det föga att man får 1,3 kg mer sand. Någon mer som provat denna variant??

/Monica Skrikandes

bustrollet
0

Vilken sort är det du är besviken på? jag använder ever cleans Cedar carbon +.är den bästa sand jag använt och då har jag provat en hel del och är lite kräsen.Den är otroligt dryg och klumpar bra:)

bibbi50
0

Håller med bustrollet.

Ever clean med cederträ är toppen och luktar dessutom gott.

Så Monica ,testa det nästa gång

//Inger

Vildfagre
0

Tycker också att Ever clean är toppen men på Örebroutställningen köpte jag Calle cat som redan levererats till dörren när jag kom hem. Helt ok men Ever clean med cederträ ska jag prova nästa gång.

Zygots
0

Köpte också Calle Cat sand i Örebro. Tycker att den är kanon, ingen lukt och inte så finkornig heller.

Rhapsody
0

Och var hittar man Calle Cat då? Jag hörde någon prata om den i Örebro, men att man behövde beställa så jättemycket på en gång. Då måste man ju verkligen veta att den är bra, men det verkar den alltså vara?

Vildfagre
0

Här kan du nå dom C-A Carlsson Tel. 0270-68939 Mobil 070-3860627 www.callecat.com  info@callecat.com  Du kanske kan dela med någon. /Laila

Pulcherimas
0

#1 Den heter Carbon + oparfymerad. Den gamla (och i mitt tycke bättre) var HD:n, den lila. Dammade lite mer än "Carbon" men sög bättre!

Poimandres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den som motsvarar den gamla lila förpackningen heter numera "Extra Strength Unscented". Jag frågade i djuraffären nu när det var dags att köpa ny sand. Den är lika bra som den gamla, möjligen att den dammar lite mer när man häller upp den i lådan, men den klupar lika bra och hårda blir klumparna.

eccentrics
0

low tracken är oxå oparfymerad med lite större sandkorn den är super tycker jag, men den luktar lite parfymerat men det är för att den står på samma lagerplats som den nya fresh garden och kolet i sanden tar upp den doften men den e oparfymerad.