Utställningsanmälan Norge
Jag undrar vilken utstälningsanmälan man ska använda när man anmäler en katt till en utställning i Norge, är det den vanliga man hämtar från Sverak?
Vi har använt den vanliga blanketten och anmält via vår klubb, precis som vanligt till våra Norge utställningar.
Mvh Bengan

Tack igen Bengan! Jag trodde det men var inte riktigt säker.
Däremot kan det vara lite strul med betalningen. Vissa Norska klubbar har Svenskt postgiro då går det lätt. Har de norskt giro så är det lite krångligare, men det brukar lösa sig.
Mvh Bengan

Det står något om att utländska utställare betalar på plats.
Ok, då är det lungt.
Mvh Bengan

har varit till Norge o ställt ut 5 gånger dom senaste åren o har bara fått betala in pengarna före en gång..o då var det ett svenskt postgiro konto..så för det mesta så är det inga som helst problem..man betalar när man checkar in på utställningen..
//Stefan
Jag har lärt mig av vår utställningssekr att använda Norges egen blankett. Den kan man maila direkt till dem och kopia till vår utställningssekr. Det är lättare för Norges sekreteriat.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har alltid använt vår svenska utställningsanmälan och det har alltid funkat. Uppgifterna läggs in för hand till katalogen så vår Svenska blankett funkar fint.
Till Hamar fick vi betala in före, trots att inte hade svenskt giro, det var en del bök, men det löste sig till slut.
Mvh Bengan