Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 272 ggr
skogsdimmans
0

Det där med piller

Har ju skrivit här innan om att vår hona fräser åt dottern på snart 8 månader! Räckte med att Cybele visade sig så fräste mamma på henne.

Beauty var inte heller samma gamla katt, hon var kinkig även mot oss, hon fräste absolut inte åt oss, men hon sökte inte kontakt som hon gjort innan, utan gick bara undan.

Vi trodde att det berodde på Cybele, då hon är extremt social av sig och tar mycket plats… Tillslut började Beauty även kissa enstaka gånger i vår säng! Och vi antog att det var i protest mot den lilla.

När vi tänker efter så började Beautys beteende ändras när vi började ge henne p-piller i februari.
Så förra helgen släppte jag pillerna på henne för att se vad som hände… och ju då, vi har nu på knappt en väcka fått tillbaka vår gamla mysiga Beauty, hon fräser inte längre åt Cybele, utan tvättar istället henne. Hon söker kontakt och kommer självmant till en igen, kommer upp i sängen och ligger där och myser, ligger på soffan ovan på en när det är tv dags! Och hon har inte heller kissat i sängen!

Antar därför att det beror på pillerna! Men vi är så glada! Hon får hellre löpa en gång till än gå på pillerna och vara irriterad!

Har ni märkt några förändringar på era honor som ni ger/har gett p-piller?

kerstin2181
0

Jag har aldrig gett mina honor p-piller, då jag sett en del biverkningar på andras katter som ätit detta. Men att humöret ändras, det har jag full förståelse för, det blir ju hormonstörningar, en del mår bra, andra inte, som hos oss människor. Härligt att höra att hon går tillbaka till sitt gamla jagFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vildfagre
0

Jag ger mina honor piller eftersom jag har två fertila hanar men har tack o lov inte märkt några negativa humörändringar. Det är nog bäst om man slipper och Beauty visade ju att det var inget för henne. Skönt att hon nu är eran gosetjej igen/Laila

WesthKiowas
0

Hej!

Jag har märkt stor skillnad på några av mina honor om de får gå utan piller. Med piller blir de surkärringar och söker gärna efter bråk. Men det är ju samma sak för människor, en del blir ju verkligen påverkade i humöret. Varför skulle det vara någon skillnad med katter.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!