Snabbt svar önskas! Regga?
Hej!
Min man och jag står för katteriet, jag som huvudägare och hans som medägare om ni förstår.
Måste jag skriva på reggpapren eller kan min man göra det? Jag mår inte bra idag så han måste åka själv till hanägaren för att få deras undreskrift. Kan han inte bara betala så att dom skriver på och sen ta hem lappen till mig? Dom säger att jag måste följa med?
Karolina!
Jag tror att ni båda måste skriva på, så har det varit i vårat fall med ägarändringar iaf..
Men då borde ju min man kunna ta hem lappen sen för det är ju ändå vi som honägare som ska skicka in lappen? Så att jag kan skriva på pappret hemma. Kanske jag kan skriva en fullmakt?
Fullmakt borde ju fungera om din man tar med din id också…

Det var visst fel!? de var visst NI som hade honan
Jag trodde de var de som INTE ville betala som skulle de nu! FÖRLÅT!
Jag säger som de ovan att det måste ju gå bra med fullmakt mm.
Jo du borde ju kunna skriva på sedan hemma.

Det händer ju ganska ofta att man "lånar" en hane på annan ort. Då det är dax att skriva papper och betala pengar för parningen är det ju inte ovanligt att pengarna överförs till hankattägaren via bank. Då pengarna anlänt på hankattägarens bankkonto skickar denne ett undertecknat avtal till honkattägaren som sedan skriver under och skickar in pappren för registrering.
Du/ni behöver inte "närvara" för att få era papper, det skall räcka med att pengarna finns hos hankattägaren.
Ett annat alternativ är ju att din man tar med sig (eller skickar) ett papper (avtalet) som är undertecknat av er båda hem till hankattägaren som, efter det att pengarna anlänt/överlämnats skriver på avtalet och saken är klar.
Krångligare än så behöver det inte vara.
Hoppas det går bra
//Annika