Blåmönstrat och silver!
Efter en tidigare tråd så har jag upptäckt vid eftertanke att många blåmönstrade katter som ger silverbarn inte själva alltid ser ut att vara silver.. Det är ganska svårt att se silver på blåmönstrat, åtminstone tycker jag det..
Här är en bild på Kon-Tiki, från vår foderkull, en av de få tydliga blåsilver (padda) som jag har sett.. Jag efterlyser nu fler bilder på blåsilver eller blåsilverpaddor.. Jag vill också gärna se bilder på "hoppjerkor" som ibland räknas som silver o ibland inte..
Mvh Malin

S*Gunsmokes hade flera blåtabbysilver bebisar från 2 sista kull.Nu har jag inte sett dom i verkliheten,men det finns bilder i hemsidan. // Jaana

#1 Tack! Jag har sett en av dem "live" och bedömt honom som ickesilver (liksom en del domare), men nu undrar jag om jag har fel.. ;o)
mvh Malin

Fick en kull med en a 23 (Zao) och en gs 23 (Frost) för några år sedan. Använde bilder på de två som jämförelser på med eller utan silver tills jag en dag såg ickesilverkatten ett par år gammal och tyckte han var klar silverkatt helt plötsligt… *oops*
Kalla blåmönstrade katter som inte har så bra utfärgning och svaga silverkatter är ju bra nära hopplösa att se skillnad på…
Undrar om silvret syns lika tydligt på blåsilver som svartsilver när de är blöta i pälsen?
Här är Frost (gs 23).

Tack för alla fina bilder!! Härligt att se vackra blåsilver!
mvh Malin

#7 Ojoj! Vilken liten goding! Urläcker! //Kaisa

#1,#2, S*Gunsmokes Blade är en av de som var silver från början, han är väldigt ljus på kroppen, men har inget silver alls vaken bakom öronen eller i huvudet. Jag tycker inte att han ser silver ut, Tycker du det Malin?
/Bea

#11 Nej, jag och flera med mig trodde inte att han var silver.. MEN jag börjar nu tvivla.. ;o) I mina ögon verkar det som om många blå döljer sitt silver väl… Så det blir spännande att se om ni parar Blade med ickesilver vad utfallet bli..
mvh Malin

#13 Blades uppfödare, Jörgen var nästan säker på att han skulle ge silverbebisar, men vi får se 

#13 Blades uppfödare, Jörgen var nästan säker på att han skulle ge silverbebisar, men vi får se
De s

De ska bli spännande,

De ska bli spännande

Oj herrejissus vad med inlägg de blev