Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 351 ggr
kerstin2181
0

fotopogram

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon här som har ett bra, svenskt photopogram att ge bort? jag har svårt att fixa ögonen i mitt, och min vita hane har ju ljusblåa ögon, som då blir röda, fast jag använder en specialknapp på kameran, som ska ta bort detta, jag älskar att fota, men är idag missnöjd, över min dyra kamera

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Emely
0

Har du provat med Picasa som finns gratis att ladda ner på webben? …jag vet inte huruvida det finns i svensk version, men det kan vara värt att kolla. Normalt hade jag förstås rekommenderat Photoshop, men det är ju väldigt dyrt och finns ju inte att "ge bort"… Kolla in Picasa, jag vet att det finns en red eye reduction där men jag vet dessvärre inte hur bra den är. Prova kan man ju alltid göra! Picasa

Edit: Jodå, det finns på svenska numer :)

kerstin2181
0

Emely, jag har Photoshop, otroligt svårt att fixa ögonen i, men jag är självlärd, kanske därför, he he, har även Picasa, har inte jobbat i det så mycket

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Emely
0

Kerstin, kolla då in länkarna som finns på Bildredigering iFokus där du hittar en hel del bra ställen där man kan lära sig mer om Photoshop och en hög med tutorials. Huruvida det finns en specifikt för redigering av röda ögon där vet jag inte, men det är ett bra ställe att börja leta på :)

Seerath
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett tips är annars att fota honom utan blixt så slipper du dom röda ögonen. :)

Det går även inomhus i lite dunklare ljus, man kan arrangera kampor så det är ordentligt upplyst

LittleL
0

Håller med ovanstående om att lampljus är det näst bästa efter vanligt dagsljus. Men jag tycker ändå att min blåögda hane är lätt att fota jämnfört med dom andra katterna. Röda ögon är så enkelt att fixa jämnfört med dom hemska gula som dom andra får av blixten. Ge gärna tips om hur ni får bort dom istället.

Fanns det inget redigeringsprogram med kameran?? Det brukar ju funka bäst. /Sylvia

HeHeHu
0

Jag har fotat mina katter en hel del. Vad jag kommit på angående de gula ögonen när man tar med blixt är att man slipper dem om man tar fotot i rätt vinkel. Jag har provat mig fram. Sedan är förstås ljuset väldigt viktigt också. Utomhus är förstås enklast att ta om man inte vill använda blixt men fungerar som sagt även bra inomhus.