Jag behöver inte skriva vad jag tycker, bara MUMS
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Tack tack =)
#5 Tjejerna är kusiner till din Amor ;-))
Jag skulle gärna vilja ha lite kritik oxå, ju mer desto bättre =)
Bedårande, så söt(a)! Jag gillar vita skogisar.
Karin

Kan inte mer än hålla med,, bedårande söt. Det är ngt visst med vita skogisar
*Mvh Eva-Helen*

Hej!
Jättesöta kattungar!!
Abracadabra är den som tilltalar mig mest. Öronen är spetsigare, ögonen har en bättre form och sidolinjerna är rakare än på Nova.
Äntligen lite kritik
Tusen tack #10 och #11 för era ord, jag vill väldigt gärna ha ännu mer kritik på dessa tjejer.
Tack så mycket alla ni som över huvudtaget haft lust att svara 
PS #10 Haakon är jättefin!
Mvh Ann.
Jag tycker bättre om typen på Abracadabra. Öronen är större och spetsigare, bättre form på ögonen och lite mer haka
Fin liten tjeja!

Hej Ann
Kanske bäst att informera om att du bett mig om att få kritik, så inte någon undrar varför jag skriver så mycket om just dessa bilder :)
Först på Abrakadabra
Ögonen först gillar jag, en del kanske tycker att överlinjen startar pytte lite rundat, för att sen gå lite rakare ut och möta underlinjen. Men det står ju i standarden att skogkatten
ska ha stora ovala och öppna ögon och jag tror hennes look kommer att bli fin som vuxen.
Många av våra skogkatter får ofta höra att de har för stora och runda ögon och ibland är det faktiskt riktigt svårt att sitta hemma och avla fram stora ovala öppna svagt snedställda ögon, så kommer man på utställning och domaren tar fram en vippa och säger att katten har för stora och runda ögon… Visserligen kan en katt med ovala ögon aldrig få klotrunda av en vippa, men de kan ge intryck av att va lite större och rundare
än vad de egentligen är.
Hennes öron sitter kalasfint, dvs lite högre än var de ska hamna när hon är färdigvuxen i huvudet och är breda och fina i basen, de ser även ut att ha en fin form, lite större tofsar hade gjort susen, men för mig är både formen, placeringen och bredden i basen viktigare.
Pannan är svårt att se. Hennes profil har en liten skidbacke, då menar jag inte att hon har någon break. Hon ser ut att vara helt rak i profilen, men är förmodligen lite högre i nosryggen precis mellan ögonen, detta orsakar en svag skidbacke. Ofta har många en tjockare ansamling av underpäls där också, som man enkelt gnuggar bort med en gammeldax sedelräknare :)
Huvudlängden ser bra ut, möjligen att hon är lite kortare i underdelen av huvudet, svårt att säga eftersom det inte är någon profilbild med där hon sträcker ut huvdet. Hakan är också svårt att säga, de flesta ser ut att ha bra haka när de håller
huvudet ner inåt kroppen.
Hon ser ut att en bra stomme, pälsen går inte att säga så mycket om på kattungefoton.
Sen har vi Nova då, som är lite svårt att säga så mycket om då det bara är en bild. Hennes öron är lite mindre, de är mer rundade i topparna och smalare i basen, hon är lite smalare och "vekare" i huvudet, som gör att hon inte får samma trekant. Hon
har lite tätare mellan ögonen och ögonen är lite runda.
Kort sagt så har du kanske redan förstått att jag tycker Abrakadabra ser väldigt lovande ut av det jag ser på bilderna, medan Nova kanske inte kommer upp i riktigt samma klass idag 
#14 Tusen tack Barbro för ditt mycket utförliga svar! Jag uppskattar det verkligen jättemycket 
Mvh Ann.