Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 05-pälsvård
Läst 892 ggr
Margona
0

Bad av svår katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon ska jag åka till landet och då ska jag passa på att bada min omöjliga, envisa och dominanta kille. Är det någon som har några bra tips vad jag kan göra för att han ska stå still så man kan tvätta honom ordentligt?

Mindfields
0

Jag har börjat bada mina i duschkabinen. Framför allt min kastrathane har varit ett rent #¤&&//## att bada.. I duschkabinen behöver jag inte hålla fast någon som rymningsbenägen utan de kan gå runt lite som de vill o man kan ändå fånga dem med duschslangen o schamponera ordentligt.
Jag har även tagit av duschmunstycket om det skulle vara ljudet som varit obehagligt.
Det här har fungerat ypperligt! Inte så att han sitter still o ber om mer vatten, men han finner sig i det lättare iaf :)

//Malin

UncutDiamond
0

Duschkabinen är mitt råd också och är han riktigt svår så rekomenderar jag en sele så att du kan hålla honom så att han inte hoppar upp på dig . Sedan är det bara att vara fruktansvärt bestämd. Mina katter är väldigt lätta att bada allihopa utom min kastrat som är döv han skriker som om man ska döda honnom. men det är bara att visa sig oberörd och framför allt lugn./Theresa

Kronängens
0

Har du provat att ha sele på honom?

fiskerjentas
0

Det beste er vel å få en kompis til å hjelpe litt til

Margona
0

Duschkabin har vi faktiskt på landet så vi får kanske försöka med det igen. Förra gången gjorde det hade han sele men han klättrade på väggarna och oss ändå. Han blir hysterisk och bara klättrar. Jag ska försöka ute först med sele och hälla på honom vatten är bara rädd att inte få bort allt schampoo vilket alltid är ett problem med honom. Tack för era tips!

Margona
0

#4 Vi har varit flera stycken olika som försökt med honom men han är så svår. Min andra katts uppfödare har badat honom och det gick men han klöste även henne. Jag kan inte bada honom utan det brukar min sambo göra bättre. Jag vet inte varför han är så svår att duscha då han är hur cool som hellst gällande allt annat.

Rhapsody
0

Jag har också en dam som låter som om man håller på att mörda henne, klöser och gör allt för att komma ifrån. Duschkabinen är mitt tips också, men glöm för guds skull inte att klippa klorna ordentligt innan. Sele är nog bra för då har man något att ta tag i.