Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 821 ggr
silverwolf
0

överviktig kattunge?

vi har 2 st skogskatts ungar som är lika gamla (6 månader) nu är det så att den ena har gått upp i vikt på sista tiden vi vägde honom idag och han väger 3,9 kg är det normalt eller skall man sätta honom på lightfoder? dom får RC kitten 34 och den dosen som är föreskriven på paketet . vår andra kattunge väger visseligen 3,5 kg men är inte speciellt överviktig

mvh joel

offsides
0

Hej

tror inte det är någon fara så länge de växer och de gör de ett bra tag till om de bara är 6 månader. Tycker inte du ska ge dem lightfoder så länge de växer utan vänta tills de iallafall är ett år och om de skulle vara "överviktiga" då skulle jag kontakta vetrinär för att få råd.

mvh /Johan S*Offsides

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

HeHeHu
0

Man ska aldrig ge lightfoder till växande kattungar, de kommer växa ett bra tag till. Lycka till med dem!

bustrollet
0

Fortsätt med kattungematen du.Man ska inte ge lightfoder till katter som växer..

Malin1
0

tycker det låter som en kanonvikt!! :)
säger som föregående fortsätt du med kittenfodret till 10-12mån ålder!:)
det är bara bra med extrahull-behövs när de blir fertila… så har de att ta av :)

Silverfarans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA!! Jag säger samma som alla ovan fortsätt med kattungefodret! Min S*Silverfåran´s Anborn vägde vid 6 månader 6kg men han var inte fet han har en sådan kraftig benstomme o en massa muskelmassa.

Han ligger nu ännu vid 5år på 6-7kg.Flört

silverwolf
0

tack för alla svar jag kommer att fortsätta med samma foder (rc kitten 34) det är skönt att höra att man är fullt normal :)