Skogisungar
När har pälsen kommit på era kattungar? när det syns att dom är semi? inte många som föds välpälsade va?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hej,, :-)
supergullig liten tjej,,, :-)
På mina har det synts väldigt snabbt tycker jag,, Jag har iofs bara fått en kull men iaf.. :-)
Kram Linda

men vad är snabbt? 1 vecka? 3 veckor?

Vilken sötnos! Pälsen på en korthårskatt är inte så fluffig när de är två veckor, det är så jag minns det i alla fall./Lena

#2 Jaha aja ok,, du menade så.. eeemn hehe sorry men det minns jag inte,, men hehe snabbt iaf.. ;-)
//Linda

Jag tycker nog att det "tar ett tag" innan man kan se att kattungarna är semilånghåriga. Jag vet att jag blev förvånad över att min första skogis inte hade längre (mer) päls då jag köpte henne och då var hon 12 veckor. Men det är klart i jämförelse med en korthårskatt så ser du skillnad ganska snart (några veckor bara)
Man jag som inte visste någonting om skogisar och utveckling av päls mm (1987) trodde att dom skulle ha mycket mer än vad dom hade, det kan också skilja en hel del från kull till kull.

Tack, mina är fluffiga, och blir det mer o mer, vill ju gära ha välpälsade ungar