Ni som har hyrd bostad!
Har ni fått tillåtelse att bygga kattgård?
Tex om ni har marklägenhet har ni fått bygga kattgård på tomten då?
eller ni som har lägenhet har ni fått sätta upp nät?
vi vill flytta till marklägenhet därför undrar jag om det är många som fått eller många som inte fått
//MVH Susanna

Jag har ringt och frågat vår hyresvärd om huruvida vi får näta in balkongen. För henne var det helt enkelt en fråga om hur mycket åverkan vi isf var tvungna att göra på huset och så vill hon komma och kolla hur vi planerar det hela. Har ni span på en marklägenhet är det väl inte så lurigt att ta kontakt med hyresvärden redan innan och fråga - då är det ju ingen tvekan om saken!

Vi har inte frågat om att bygga kattgård, endast om att näta in balkongen vilket gick hur bra som helst.
Vi vill också näta in balkongen hemma och bor i hyreslägenhet. Ska ringa och höra vad som gäller hos oss, har nyligen bytt hyresvärd. Någon som har bra tips på hur man bygger snyggt?

Jag har nätat in min balkong men jag har ej frågat!! Men jag har sett många andra här innan mig som gjort det! Men de renoverade balkongen mm i sommras o då sa de att det gick bra. Jag har Riksbyggen som hyresvärd.

#3 Jag tycker det blir fint om man bygger ramar som man fäster vid balkongen på ett skonsamt sätt, t ex med buntband. Sen fäster man nätet på ramarna.

#5 Jo det håller jag med om! Jag har satt kompost när o det är inte så fint faktisk det ser rörigt ut MEN bra så inte katterna rammlar ner.
Nu har jag frågat våran hyresvärd och det var inga problem alls. Fick till och med komplinagner för att vi tar ansvar och inte låter katterna springa fritt i bostadsområdet!
Har ni bilder på era konstruktioner?

Jo vi har också nätat in vår balkong men vi frågade aldrig. vi har ju inte gjort hål i nått eller så utan vi har byggt en ram runt balkongen sen bara satt upp nät men vakmästaren va här i annat ärende och han sa ingenting utan han tyckte de va bra de kunde få vara ute.
men jag undrade mest om man får göra det i marklägenhet om det är någon som gjort dte??