Humletassarnas nya rastgård.
Nu är misarnas nya rastgård invigd, den är 2000m2 stor med massa träd o buskar att gömma sig i.
Riktigt rymningssäkrad är den inte än, därför är det bara utevistelse dagtid och när vi är med.

Häftigt värre!!! Det ÄR underbart med inhägnad.
De såg ut att stortrivas där!

Jättefin hemsida!
Jag var inne och tittade lite på ditt galleri, på dem 2 nya sidorna. Den ena som heter "Birka" och den andra "hemmabilder" (tror jag). Jag skulle tro att blandat ihop sidorna när du döpt dem?? Dvs utställningsbilderna ligger på sidan som heter hemmabilder och tvärt om..
Annars en toppenfin hemsida, verkligen!
Underbara katter…:)
Skulle vilja se bilder på rastgården :) Den är säkert jättefin!
Kramar//Carro

He he, nu kan man ju slänga sig i väggen med sin "bara" 200 kvm stora inhägnad:-). Ser superhärligt ut!
/ Lotta

1, 2 och 4: Fanns det bilder på rastgården??? Jag såg inte den…..
Kramar carro;)
5 går att komma vidare på bilden på första sidan

#6 Tack så mkt:)
Jättefin rastgård! Finns inte risken att katterna klättrar över eller finns det något "hinder" som gör att dem inte kan det???
Kramar//Carro

King of the castle, jo det kan man verkligen säga! Jag förstår att det är lite skillnad mot i stan! Vilka jättefina bilder ni tar, men nu skall det bli ändring här också. Ny kamera inköptes idag. Inte en D80, men D40 är ett stort lyft för mig. 
Vi kan väl höras om eventuella "hälsa-på-planer" i helgen. Bebisarna börjar öppna ögonen nu….mysigt!
/Lena

sånn vil jeg også ha!!! SÅ fantastisk..

Åh mina katter blir så avundsjuka
De har ju bara en balkong o en liten bit av ett loftgång.
Rymningssäker, som sagt inte riktigt än. Därför är de bara med när vi är ute och bygger eller dylikt… Vi håller på med vinkeln, dvs en överliggare med nät som med staketet bildar ett "T" i profil kan man säga. Överliggaren går ut en halvmeter både inåt och utåt för att hindra misar att komma ut och utomstående misar att komma in… Nockplåt hade varit finfint, men med en stor rastgård blev det "Ekonomi-alternativet" istället. Hade blivit närmare 10.00 för en vacker nockplåt *S*. Kanske blir foto på bygget så småningom 
I nederkant får man variera tätnings-tekniken efter underlaget. Till exempel tältpinnar, kantband och träreglar. Men i första hand försöker man få den nedre tråden att löpa så nära marken som möjligt.
//Heli o Henrik