Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 390 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Sommartips! (Sprid vidare)

Sommartips! (Sprid vidare)

Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra! Det kan ju även gälla andra husdjur som ägaren lämnat i bilen.

_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!

Pulcherimas
0

Mycket bra att veta! Tack!!Skrattande

/Monica

SKOGSGLIMTAN
0

Tack,, har spritt tipset vidare, mkt bra tips.

Juliette-
0

Bra att veta men om hunden är illa där ann redan är de en lång prosidur och då slår jag rutan och tar ut hunden sen får jag väl betala den där rutan om ägaren inte har mer hjärta.. var på en utställning engång där 2hundar dog och de var förbud att ha dom i bilarna med.. folk är verkligen så dumma i huvet (ja förlåt men alla vet vi väl hur varmt de blir i en bil som står i solen)

Tack för infon dock de är jätte bra att veta jag är ändå i hopp om att folk ska förstå att bilar sol och djur inte går ihop men folk verkar inte få in de.. finns ju till o med dom som lämnat sina barn i bilen och gått in och handlat så de dött.. usch jag förstår inte hur människor tänker ibland