Varmt...
Min Kitty har jättetjock päls och nu när värmen kommer blir hon så slö och vill bara gömma sig under sängen eller på toalettgolvet där det är som svalast. Jag undrar vad ni andra gör när det blir så varmt? Är det någon som klipper/trimmar pälsen så att den inte är så tjock? Har ni några andra förslag? Har en golvfläkt, men den hjälper inte, har balkongdörren öppen (nätdörr) men då det är vindstilla hjälper inte detta heller…
//Catrin

Det allra viktigaste är att se till att hon dricker ordentligt när det är varmt. Att pälsen är tjock hjälper ju även att hålla kroppen sval när det är varmt ute. Lägg lite isklampar i en filt eller ett örngott som hon kan ligga på så får hon svalt och skönt. Finns säkert fler tips att få men detta var vad jag kom på just nu =)… Lycka till i sommar värmen nu!!

De här hittade jag i en nätbutik, jag har inte provat dem själv, men det låter himla bra. Lätta att ta med på resan eller till utställningar oxå kanske? :)
Skulle vi haft i Lübeck förra sommaren.. *pust!*
http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=2367&template_file=db_showprod.php
//Malin

ja nog är det varmt alltid! Vi har en sån här luftluft så vi kan ställa värmen inne på valfria grader. (Skönt nattetid!!) De kostar ju iof sig lite i inköp men i radhus fungerar den ypperligt. Varmt på vinter och kallt på sommaren.

Helloj.
Jag lägger in vete kudden (som man egentligen stoppar i micron) i frysen i några timmar och lägger den under en fäll mkt populärt och uppskattat.
Inte en skymt av de små liven idag.
Tror att någon behagade att äta tidigt.
Sen har de legat i tvättstugan eller under sängen hela dagen…

Tack för tipsen! Jag ska test amig fram med kylklampar och dylikt

Våran Simba har hållt sig nere i källaren nästan hela dagen!