Sommar sol och värme
Äntligen är den härliga sommaren här med sol och värme.
Idag får katterna vara inne det är för varmt. På husets norrsida har vi 31-32 grader varmt samma gäller stora kattgården. Hur varmt det är på baksida av huset vet jag inte… katterna kan gå ut som de vill i den lilla kattgprden från vår sovrumsaltandörr… och en del av dem ligger där i skuggan…. puuuu. Nu ska de få lite tornfisk utspädd med vatten så lurar jag i dem lite extra vätska.
Hur varmt har ni det….? Ska ut och njuta av värmen. Må så gott!
//Kristin och åtminstonde en katt med vinterpäls (Patina) - Sundsvall
Ja varmare har ni där uppe.
I Vimmerby har vi haft( hos oss då) runt 29-30 grader.
Nej kattgården är stängd pga av städning (för högt gräs-måste klippas) och ingen har visat intresse för att gå ut heller.
Bara vår maine coon hona som varit ute i trädgården en runda.
Hon går ingenstans utan håller sig hos oss, så hon får gå ut utanför kattgården.

Här i Stockholm är det nu på eftermiddagen cirka 25 grader nu. Det har varit betydligt varmare under dagen. Några katter har jag inte hemma då Smeagol är på landet och Amadeus är i Norge. Stackars Smeagol som har så mycket päls nu och dessutom svart. Han brukar ligga i skuggan hela dagarna och sedan blir det fart på honom till kvällarna.

Vi sänder en sommar hälsning från Västmanland också även super varmt här. Min huskatt Savannah vill mest ligga i skuggan, men hon orkar knappt vara ute, men jag förstår henne mkt väl. Mina andra två gossar Tutankhamun + Sebek är hemma hos Linda ( uppfödaren), men som jag inväntar hämta på Tisdag. Men vi åker upp till Jämtland med alla 3 på onsdag,, så lova att hålla kvar värmen där uppe*ler*
*Varma soliga hälsningar från oss i Västerås*

Ja vi har haft det varmt i em ca 27 men nu är det jätteskönt. I vår trädgård är det alltid någon skuggplats för katterna så de lider inte. de har också buskar att ligga under vilket är mycket uppskattat.
Jättefint kort på Patina….

Vilken dag… klockan är snart 23.00 och vi har fortfarande 20-21 grader varmt. Som ni nog har förstått så älskar jag värmen…. men jag lider med katterna.
God natt från en som kommer att sova med öppen altandörr i natt så att katterna kan få njuta av sommarnatten. //Kristin