Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 598 ggr
bibbi50
0

vad är skillnaden på....

diskad och dragen?

har gått igenom resultatlistan från SW och då kommer detta upp.Att ex1% betyder att det är draget cert vet jag men nu undrar jag över skillnaden mellan dragen katt och diskvalificerad? hittar inte information nånstans.

måste finnas nån av er som kan förklara skillnaden.

//Inger

Seerath
0

Dragen måste ju vara att ägaren valt att dra katten från bedömningen och diskvalificerad måste vara att domaren skickat iväg katten pga dåligt beteende?

eller?

kerstin2181
0

ex1% är det att katten inte uppfyller kraven för dagen?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Fairyhearts
0

#2 Ja det kan man säga. Katten når inte upp till de poängen som gäller för just det certet, tex klass 3 är det 97 poäng har jag för mig. Så oftast är det i de högre klasserna certen dras.

#1 Jag tror du har rätt. Diskvalificerad är väl "gult" kort, och dragen så har ägaren valt att dra katten men är närvarande på utställningen. Till skillnad från ABS där katten inte finns på utställningen ens.
/Marie

Tigerkakans
0

Så här har jag fått lära mig när jag började ställa ut.

ABS (Abscent) betyder att katten inte kommer till bedömning/frånvarande på utställningen.

Diskad betyder att katten får lämna domarbordet utan bedömning p g a t ex dåligt beteende, inte följer rasstandarden.

Draget cert betyder att katten inte håller måttet/uppnår poängen  för certet vid bedömningen men följer rasstandarden.

Något förenklat förklarat men hoppas att det blev lite klarare.

/Linnea

bibbi50
0

tack ska ni ha för informationen.

Nu ska ja göra mina kissar sällskap i TVsoffan.Dom ligger där alla 3 på rad o väntar på matte.tur att jag köpte en stor med "shässlong" ursäkta stavningen,men ska det va fint så ska detFlört

trevlig kväll på er alla kattvänner!!

kram från Inger.Bibbi.Kirre o Axel