Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 405 ggr
Labolina_73
0

P-piller till hankatt

Hej,
Jag har en fråga, för omväxling. Wink

Jag vet ju att man kan ge p-piller till hankatt,, men har även hört att hankatten parar iaf,
Varför ger man p-piller till hankatt?
Jag har fått veta att hanen inte blir lika hanig.

men innebär det att en strilande hane inte strilar eller att urinet inte luktar lika starkt eller,, vad blir liksom resultatet av att han inte blir lika hanig?

Jag har inte förstått detta men har hört och läst att många ger sina hanar p-piller,, men jag har tidigare inte frågat varför..

Hur blir det då om man ska avla? hur länge ska man låta hanen vara utan p-piller för att det inte ska vara någon fara,, med honor är det ju så att man gärna vill vänta ett löp innan parning efter p-piller.

kram Linda

Seerath
0

Det kan vara så att hanen blir mindre orolig och markerar mindre. Har dock aldrig testat själv så vet inte så mycket mer.

Juliette-
0

Dom jag hört (har heller aldrig testat själv då jag inte behövt) har "släppt pillerna" innan parning.. säkerligen inte för han inte klarar de utan för att de kanske kan påverkas så att allt ska vara som vanligt.. de är ju dock inget du ska sträva efter Labolina hanar tar lika mycket stryk av de som honor så kan man ska man ju alltid undvika de
De kan ju som sagt strila mindre osv men endel är nog precis som vanligt de är ju alltid olika hur de påverkas men de jag vet har liksom testat de som sista utväg så de kan hålla grabben fertil bara ett litet tag till

Labolina_73
0

Ok tack för svaren.. :-) nej jag ska inte testa det.. jag var bara nyfiken på hur det fungerar och varför man gör det.. eftersom vissa gör det och andra inte..

var då nyfiken.

//Linda