Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 1405 ggr
S-Pax
0

SW-vi som sitter hemma

Då har domarfördelningen kommit ut på hemsidan.

Som vanligt hade man fått exakt den domaren man hade velat haft om man varit där. Hade man varit där så hade man förstås fått den enda domaren man inte velat haft:-) Lite tråkigt att inte Raymond fick döma skogis.

Domarfördelning

Jörgen Jensen

EXO g, a23, PER n, g, fs, f22, d03, f0221, n0324, as0121, ds03, g33
MCO gr 1, 5, RAG n, g, e03, f04, a0421, SIB gr 7, 8, 9

Raymond A Saetre

EXO a, n22, f22, n24, PER d, ns, fs2462, d2133
MCO gr 3, 4, SIB gr 4

Yan Roca Folch

EXO w62, d22 PER a, f, n22, d22, n33, f33
NFO gr 8, SBI n, b, SIB gr 6, TUA, TUV

Geir Edvardsen

EXO n, a22, ns2262, ns2462, ds2462, PER e, a24, n0322, ds02, a33, d33
NFO gr 2, 5, SBI c21, f21

Hannah Jensen

ACS, MCO gr 2, 9, NFO gr 3, RAG a, a03, a04, SBI g, j, SIB gr 1, 2, 5
HUS KH female

Charles Spijker Shchukin

NFO gr 4, SBI a, b21, d21
HUS KH male

Anne Köhn

NFO gr 6, SBI n21
HUS LH female

Lone Lund

MCO gr 6, 8, NFO gr 7, RAG n03
ABY n, o, KOR, RUS

Eiwor Andersson 

MCO gr 7, NFO gr 1, 9, SBI c, d, a21, SIB gr 3
BEN n2432, n2433, BML gr 1, BRI b, n24, n03, CRX gr 1, 7, SNO

Glenn Sjöbom 

ABY a, p, BML gr 2, BRI ns12, as2262, BUR n, d, CRX gr 2, 4, MAN
HUS LH male

Martti Peltonen

BRI f, j, fs, a22, f24, ns22, ny12, EUR ns, n22, ns22, ns24, OCI n24, SOK, SOM n, ns, SPH
OSH b, n23, n24, d24, n25, b25, n0324, b0324, SIA a, d, a21, b21, c21, SYS

Thea Friscovec

BRI n 22, a24, ns11, c03, BUR a, b, g, h, j, CRX gr 3, DRX gr 1, 5, 6, 7, 8
OCI b24, o24,ns24
OSH n, ns, b24, n03, b03, g03, SIA b, n21, f21

Lena Sundberg

BEN n24, BRI n, a, c, e, g, BUR c, CRX gr 5, 9
OSH e, b22, a24, f03, SIA n , f, g

Froydis
0

Ja det er synd de kaster bort en så god skogis dommer på exo hehe men han blir nok glad når han får se dem i panelet da..

noen som vet hvordan han Charles Spijker Shchukin dømmer?

Seerath
0

#1 Håller med, det var lite konstigt

Man har ju iaf dom man hejar på så blri spännande att höra hur det går. :)

S-Pax
0

Jippie, nu ligger alla katter ute:-)

SKOGSGLIMTAN
0

Help ,,, Jag undrar hur ser man bilder från kattutställningen, har gått in på in på länken från SW, men hittar inte bilder?? Vad gör jag för galet? Vill följa med se hur det går under dagen.

Mvh/Eva-Helen

SKOGSGLIMTAN
0

Nu hittade jag,, kommer bilder fyllas på under hela tiden? Jag ser just nu domarlistan och deltagarlistan på alla katter. Vad spännande att få följa dagens tävling. Min Tutankhamuns uppfödare Linda(Englaflickorna), ska ställa ut sin Engla ( S* Dicoth`s Regent Street Plaza).

Mvh/Eva-Helen

[michaelalundgren]
0

Jag är så nervös.. Jag sitter hemma och väntar på att jag ska till jobbet medans mamma är där med 2 av våra katter och ställer dom. Hmpf, jag vill ju också vara med.

Sen har vi 2 avkommor där också. Båda ska ha sina CACE och är ensamna, men det är ju ingen som helst garanti.

S-Pax
0

Vad jag har förstått kommer det läggas in bilder under dagen.

Vilket startfält det är. Vissa klasser kommer bli otroligt tuffa och det ska verkligen bli spännande att se vem som tar hem det.

Själv hejar jag extra mycket på S*Heros Dante som är helbror till min ragdoll Diva.

SKOGSGLIMTAN
0

Ja, det kommer bli såå spännande såg just nu  att min körlärare Ann Löfgren och hennes sambo Robert Johansson ställer ut sin Ragdoll, IP S*Heros Bill.

Mvh/Eva-Helen

[michaelalundgren]
0

Av "våra" 4 katter som är där är det bara 1 som har några konkurrenter. Och det är gr. 6 klass 11. Där dom är 3st.

Håller självklart mest på våran, men sen är ena konkurrenten ett barnbarns barn.. Så det är ju släkt ;)

Rhapsody
0

"Ja vad är väl en bal på slottet…?" Det känns pesttråkigt att inte kunna vara med, men missen är ju på platsi alla fall med hjälp av goda vänner.  

Här är vi inne på 67-68 dagen för Rhapsodys dräktighet. Trodde säkert att det kört igång igår kväll, men det var falskt alarm igen, för vilken gång i ordningen har jag tappat. Hade ju tänkt att kunna komma upp i morgon men det verkar inte som om den chansen är så stor. Kommer att ha datorn med mig på "förlossningsrummet" och följa alla uppdateringar. Nu vet jag hur Askungen kände sig när styvsystrarna fick gå på balen men inte hon….

Bara förlossningen kommer igång och går bra, det är ju egentligen det allra viktigaste./Lena

Mulan
0

#10 Stackare!! Det är så jobbigt att vänta..

Candys bebisar kom i morse, tre killar (a 21, a 09 21, e) och en tjej (a 09 21).. Allt gick bra och just nu fick jag rapport om att vår honas avkomma ska upp… Bazooka.. Håller tummarna!

Mvh Malin

Rhapsody
0

# 10 GRATTIS! Glad

Skönt när allt går bra! Jag har suttit inne hos min tjej en lång stund nu men hon sover så gott… Självklart håller vi tummarna för Maries Bazooka, han är en "favvis"! Silverkatter är något speciellt!

//Lena

Rhapsody
0

Öööö blev lite fel såg jag! Generad

Det är så klart Mulan som skall ha mitt grattis.

/Lena

Mulan
0

#12-13 TACK! Jag är jätteglad! Håller tummarna att din dam snart kommer igång också!

Bazooka tog sitt cert f ö..

Mvh Malin

Froydis
0

Min Astor fikk sitt sert og ble dermed Int.premier.. og han ble nr 3 av 6 til BIV!! Det er supert.. jeg er så stolt!!

Mulan
0

Kan rapportera att min & Maries lilla S*Vildhjärtas Shantaram lyckades bli Ex 1 & BIV i hård konkurrens i klass 11 NFO grp 8. Så nu är jag SUPERGLAD! Skrattande

Mulan
0

#15 GRATTIS!

mvh Malin

Seerath
0

S*Chop Suey's Izor Lightyear blev Ex1 & BIV i klass 12 grupp 8!

fiskerjentas
0

Grattis Lotta (S*Redtails) Med BIV til Bjørntinden des Iles LofotenKyss

Rhapsody
0

# 16 Grattis till "Kantarellens" framgångar. Den blivande mammans mamma (det blev krångligt, eller?) S* Myselisia's Dancing Queen blev EC idag! /Lena

Sissi
0

Senaste uppdateringen på Nerikes hemsida var kl.13:52 och då med nya bilder från kat.II bedömningarna.

Jag är också super nervös!
Har två st avkommor där, S*Tam-Trion's Big Red & Juicy Fruit. De har tufft motstånd bägge två, så det är mega-spännande. Vågar inte ringa och störa just nu heller.

Man skulle vart där.

// Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Nu har de uppdaterat resultaten med…men ingen av dem var med…ännu…hua!

Rhapsody
0

Hua är ordet! Det här tar på nerverna! Tydligen har Lena Sundberg vänt på kategorierna och tar IV före III. Troligen är min lilla juvel upp för bedömning nu när som helst. Visst är det ändå toppen så snabba de är med att uppdatera!  Om någon undrar, nej inte några kattungar i sikte än.

Sissi
0

Jag har just fått veta att Juicy blev Ex.2 (4) och Big Red Ex.3 (3). Så nu kan iaf jag pusta ut!

Fast jag är lite nyfiken på vem som vann i grupp.6, klass 11, Oromis eller Chad?

SKOGSGLIMTAN
0

Någon som vet hur det gått för Linda Bjuvgård,,S*Dicoth's Regent Street Plaza?? Som jag förstår är hon i klass 12, men vilken grupp??

**GRATTIS TILL ER ANDRA**

mvh/Eva-Helen

Silverfarans
0

#25 Va jag ser så är hon katt 284 o där står det inget ännu!!!

Men måste bara få säga!!! Guuud vilken fin katt det är jag gillar hennes pappa han är ju bara för fin!!! Sådan far sådan dotter!!!

Åh GRATTIS till ER alla!!!!

SKOGSGLIMTAN
0

#26 okey,, då förstår jag då är det ett tag kvar tills deras tur. helt enig  hon är sååå bedårande fin, har redan tingat en kattunga dvs när det är dags från henne att få kattungar, hon är som en prinsessa. Ja pappan är såå otroligt vacker, helt enig sådan far sådan dotter*ler*

Silverfarans
0

#27 FÖRLÅT jag hade skrivit 684 när hon har 284!Fundersam Men fortfarande inget resultat.

[michaelalundgren]
0

#24 Det var Chad!

Men Prinsen fick tydligen en SUPERBRA bedömning.. Han var SÅÅÅ stor.. Nackdelen var att utveckligen på huvudet inte hann med utveckligen på kroppen.. Och det kan vi ju hålla med om!

Men 2 cert kammade S*Glömstaskogens iaf hem, och bästa hona gr. 3.

Fick också ett draget, men sådant är livet!

[michaelalundgren]
0

Glömde säga grattis MALIN till 4 kattungar..

Sissi
0

Hej Michis!

Jag såg att Felicia och Amazon tog sina cert…GRATTIS! Men är Du hemma, trodde du också skulle till SW.

S*Svartträsket's Kadabra tog sitt cert samt BIV…håller tummarna för att han lyckas få ännu en titel…SW, SW, SW…HEJA KADABRA!!!

[michaelalundgren]
0

Hejsan Sissi!

Näe jag har jobbat idag.. Hade åkt ner om det gått bra för Prinsen. Eller bättre ;)

Men jag är nöjd. Ja Amazon tog cert och blev bästa hona!
Även Felicia (lillgumman) fick sitt cert.

Silverfarans
0

JA!!! Lycka Till!!!!

Ja jag som inte har så långt o åka ÄR så sugen o åka i möra!!!! MEN??

Silverfarans
0

#25 Nu står resultatet Ex 1 JIPPI & GRATTIS Linda!!Skrattande

SKOGSGLIMTAN
0

#34 Såg alldeles precis resultatet. Gud såååå roligt. Grattis till Linda Ex 1,, åhhh så roligt för henne, yiiiiiipeeeee!

Rhapsody
0

Jag måste också få vara glad på skogkattsidan för min lilla britt! Hon blev ex1 och BIV! Skall upp för nominering i morgon och då VILL  jag vara där!!!!! Har någon något magiskt tips för att få igång min seeeega blivande mamma? Flört

Froydis
0

Gratulerer alle!!!  er så utrolig spennede å sitte hjemme å kunne følge med på en så flott oppdatert side som den Neriket`s katteklubb har på sws.. HELT SUPERT!!!!

Juliette-
0

Gud vad jag vill dit imorgon och titta usch ibland känns 10mil så långt.. såkert många som åker förbi här imorgon med men jag vet ju inte vem jag ska fråga hmm..

Ixatrixa
0

Någon som vet när utställarna skall vara där imorgon eller idag är det ju nu:)

Bengan.
0

#39 Katterna ska vara i burarna 09:45 enligt katalogen.

Mvh Bengan

Seerath
0

S*Chop Suey's Izor Lightyear blev NOM i klass 12!!!

Runsviks
0

#41 Grattis, vilken känsla att ha en av sina katter i panel. Grattis Linda och Sara.

Seerath
0

S*Chop Suey's Dorémi Hope blev BIV och NOM!!! (gr 6, vuxen)

Seerath
0

CH Bjørntinden des Iles Lofoten(F) blev också NOM!   (Tror jag)

Mulan
0

#30  TACK! De är så sööööta!! Kyss

#41 Grattis, jag tror dessutom att h*n blev domarens bästa!!

Vår Shanta slog ut birman hon tävlade mot och blev Nom, jättekul!! Så nu blir det pirrigt att se om hon får nån röst.. Men bara att vara i panel är mer än fantastiskt! Skrattande

Grattis till alla andra med fina resultat!

mvh Malin

Seerath
0

#45 Grattis. :)

Yup, jag hörde att han blev det, verkligen kul. :)

fiskerjentas
0

Tassajaras Kilkenny

Tassajaras Mr. Heinecken

og Zygots X-oo

Alle disse tre er nominerte i kl.12

Grattis!

Carrocs
0

EddaM långhåriga huskatthona Feztiz blev 1 och NOM!

GIP & CH S*Svartträsket's Kadabra JW Blev BIV och NOM

WW´06 EP & EC S*Aristo Limaz Zeb Marzelo, JW blev NOM

IC S*Ulabrands Opal blev BIV och NOM

IC S*Los Gatos Eldarion blev NOM

Seerath
0

Grattis till SW'07 S*Zygot's X-Oo!

Mulan
0

Grattis Zygots X-oo!! Kul med en snygg vit skogis!!

Åh, så spännande det här är!!! ;o) Mitt heta tips är att ragdollen (brorsan till Diva) blir SW junior.. Få se om det stämmer.. Glad Han är snygg! Skrattande

mvh Malin

Carrocs
0

BIS Ungdjur kat II blev S*Zygot's X-Oo!! GRATTIS!!

Loas
0

jaa sjukt späännande!!

jaanuska
0

Stort grattis Annika och X-OoSkrattande

fiskerjentas
0

Grattis Annika og S*Zygots X-oo!!!

Runsviks
0

Grattis till SW'07 S*Zygot's X-Oo.  Grattis till alla er andra som har tagit er till panel. Spännnade att höra ifall det blev fler skogisar som får titeln SW'07.
Från  ett soligt och varmt  (+ 25) Runsvik //Kristin

Carrocs
0

Jag kollar panelresultatet hela tiden på hemsidan…*ler*

Mulan
0

Det bidde birman som blev SW junior! Grattis!

Carrocs
0

SW junior blev en Birma

Loas
0

aaa.. grattis till henne! synd bara, man vill ju helst att skogisarna ska ta det ;)

kan tillägga att jag då även är birmaägare..hihi

Silvis
0

Hade varit ännu roligare om de skrev ut hur många röster var katt fick, men man får vara nöjd att de ändå är så här duktiga på att uppdatera, känns nästan som man är där!

Grattis till alla vinnare hittills och till alla de katter som ännu inte vet att de kommer vinna.

fiskerjentas
0

Å det må være den blå Birmaen fra Honey Hearts…hun har redan vunnit utrolig mye her i Norge

Grattis

klosax
0

Uppdateringsknappen går varm;

klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick, klick…

Mulan
0

#60 Kan säga att bland juniorerna så var det ngn av Wonderwoodsjuniorerna som fick en röst o jag tror att en MCO fick en röst, men resten gick till birman.

#62 Just nu är det paus.. Så du kan lugna dig med klickandet en stund.. Skrattande

mvh Malin

Mulan
0

Grattis till Feztis, som Blev SW! Tror jag.. jag är inget vidare på huskattsreglerna.. Men hon vann i a f!

mvh Malin

Seerath
0

Grattis SW'07 Feztiz! :)

Loas
0

Jaa GRATTIS till FEZTIZ !!

jaanuska
0

Stort Grattis SW'07 FeztizSkrattande

klosax
0

Tack Mulan! Då vilar jag musen lite sålänge! Skrattande

Carrocs
0

EddaM's husis Feztiz blev SW'07!

G*R*A*T*T*I*S!

Mulan
0

#68 SkrattandeSkrattandeSkrattande Vila du musen.. men snart så sätter det igång igen.

Själv håller jag en stor tumme för S*Ulabrands Opal, som är nom vuxen hona!

klosax
0

# 70  Japp, håller också på henne! Heja Hedvig!

Majamaloss
0

Grattis till er alla som kämpat er dit! // Maja

Carrocs
0

WW´06 EP & EC S*Aristo Limaz Zeb Marzelo, JW blev SW'07

GRATTIS!

Seerath
0

Grattis till WW´06 SW´07 EP & EC S*Aristo Limaz Zeb Marzelo, JW!

Runsviks
0

Grattis WW´06 EP & EC S*Aristo Limaz Zeb Marzelo, JW, du tog titeln i år också. //Kristin

klosax
0

Zeb…mycket snygg skogis så inte helt oväntat!Cool

jaanuska
0

Stort Grattis till SW'07 WW´06 EP & EC S*Aristo Limaz Zeb Marzelo, JWSkrattande

klosax
0

Han fick ännu snyggare namn! :) Nice!

Mulan
0

Fast det finns en än värre… WW´06,SW´06`05`04`02 EP & GIC S*Athelstones Unbelievable, DSM som numera även kan titulera sig SW'07.. Skrattande

Carrocs
0

SW'07 kastrathona blev en vit MCO

jaanuska
0

Hon är också WW'06, såå vackerKyss Stort Grattis SW'07 WW'06 PR Sebasco's Ice Cool ChickGlad

Mulan
0

Ja, hon är RIKTIGT vacker!! Antar att danskarna är komplett tokiga på SW nu.. De var sjövilda på WW.. Skrattande

Mulan
0

Å vit MCOhane blev SW hane!

Loas
0

hehe tredje vita !!

Seerath
0

Väldigt vit SW i år. :)

Mulan
0

Dom har sååå fina MCO hos Sebascos! Hur fina som helst! Och lilla X-oo är verkligen i en klass för sig, så det är rätt kul att de färgerna, som ändå är förhållandevis ovanliga slår igenom o vinner.. Det är rätt flashigt med vitt.. Å kul för dem som håller på med tanke på dövhet mm..

mvh Malin

Loas
0

86, kan bara hålla med Skrattande

Mulan
0

Vad roligt! En skogishona som vann! Å en jävvligt snygg sådan dessutom! Grattis!!

Seerath
0

Grattis SW´07 IC S*Sherwoodskogens Florida, JW!

jaanuska
0

Stort Grattis till SW'07 Sebasco's Ice Viking och SW´07 IC S*Sherwoodskogens Florida, JW! Jätte roligt att det blev 3 vita SW vinnareSkrattande

Runsviks
0

Ännu en skogis… super grattis till IC S*Sherwoodskogens Florida, JW.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.