Nätad balkong
Nu har vi fått tillstånd av hyresvärden att näta in vår balkong med villkoret att det inte ska synas utifrån…Vi hade tänkt göra varianten som finns på denna sida: http://www.janitasdesign.com/softspot/index.html
Vi bor på sjätte våningen. Tror ni att det syns så väl utåt? Ni som har nätad balkong, hur mycket syns det egentligen?

Jag tycker knappt att det syns nått utifrån huset, och jag märker faktiskt inte av det så mycket när jag är på balkongen själv heller :) Hos mina vänner tycker jag inte heller att man tänker på det så mycket utifrån, men det kan ju vara för att man är så hemmablind och van vid kattburar. Om det dessutom är på sjättevåningen borde det inte märkas alls, såvida ni inte har en anann nära balkong i anslutning till er.
Jag har använt mig av grönplastat sexkanstnät från granngården det var lite jobbigt att sätta fast och hålla i eftersom det var otypligt, men annars så är jag jättenöjd.
Jag tror att just sexkantsnät syns minst. Det av metall borde synas allra minst på håll för det är rätt tunnt.
Susanna
Jag har nätat in exakt som du tänker göra.Jo det syns utifrån,men så länge det är innanför så kan dem inte göra något åt det.
Så bygg ni på bara.Mina älskar att va på balkongen.
Visa gärna upp med foto när det är klart.
Lycka till
Min brf vill ha en skiss på hur jag tänker mig innätningen innan de godkänner den. Jag, eller rättare sagt han som ska bygga den, funderar på en aluminiumkonstruktion med galvaniserat nät. Det borde inte synas så mycket - vi bor ju på 4e våningen.