Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 04-färger-mönster
Läst 2853 ggr
ElliotLee
0

Färgexempel på blåtabby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min honkatt är registrerad som gs 09 22, alltså blåsköldpaddstabby-vit. Vilket låter långt och kråbligt för mig som inte kan nått om färger alls. Hon har vitt på sig men även creme partier om än små. De är vad jags förstår inte nämnda i färgen, eller? De kanske är inråknade i tabby då?

Jag kan som sagt inget om färger :) Är det någon som har en katt med samma färgkod så man kan se andra exempel av samma färg?

LittleL
0

gs = blåsköldpaddsilver

09 = med vitt

22 = tabby

Alltså gs är färgen och 22 är mönstret som din katt har. En blåsköldpaddsfärgad katt har cremefärgade partier/fläckar.Det är det som gör den till en "padda". Annars hade den bara varit blå. Har tyvärr ingen blåpadda men det finns det säkert någon annan som har. Annars har skogkattslingan en sida med färger och mönster som du kan titta på. /Sylvia

http://www.skogkattslingan.com/

SChamuels
0

Min Yoshiko 7 mån.

Hon är blåsköldpadd-vit. Dvs: g 09

Florinellas
0

Det är cremen i detta fallet som gör sköldpaddan eller hur man ska förklara. Hade hon inte creme vore hon blåtabby, hade hon inte blått va hon cremetabby.

solfager
0

Min Arvaker snart 11 månader.

Är en blåsköldpadda;g

EddaM
0

#4: Jag tycker hon ser ut som en svartsköldpaddsmoke. Har du fler bilder på henne???

Sänder med en bild på en av mina kattungar i kullen som är fs09. Hennes mamma är även hon fs09.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

solfager
0

#5 Enligt färgbedömning så är hon blåpadda som kan utveckla smoke. Hon är creme färgad i sina fläckar. Det som ser "vitt" ut på kortet är creme. Hennes mama är fs09

EddaM
0

Ja på det fotot ser man att hon är blå. Men hon är nog smoke med.

S*Luddhuvet´z

solfager
0

#7 Just nu är hon reggad som g det var det rådet jag fick av 2 domare som inte vet att jag har pratat med någon annan domare. Båda tycker hon har för lite smoke. Hon är inte 1 år riktigt ännu så det kan utvecklas till det bättre.

EddaM
0

Okej, ja det återstår ju att se vad hon blir när hon blir äldre. Fin e hon ialf=)

S*Luddhuvet´z

solfager
0

Tack tack

pacados
0

jag har en liten flicka kvar i min kull, hon är blåskölpadda-tigre! bifogar en liten bild

hon heter Greta Garbo

solfager
0

#11 Söt som socker Glad

Juliette-
0

#11 Mums vilken sötnos skicka hit henne Kyss

pacados
0

tackar för komplimangerna!!

hon är bedårande, så är hennes nos lite mörkare och det gör att hon ser så söt ut!!och som sagt, hon är fortf till salu, till rätt hem..

Mylingens
0

Här är en bild på vår lilla tjej som vi har bokat hos S*Poimandres, hon är blåsköldpaddstabby utan vitt dock, alltså en g 22. //Kaisa

solfager
0

#15 en mycket härlig tjej, gillar hennes "kajal"