Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 493 ggr
Sagolika
0

Hur många skogisar?

Hur många skogisar har du och hur många VILL du ha?

Själv har jag tre (varav en mest bor hos pappa & troligen kommer att flytta dit för gott). I och med att bara två stycken bor hemma hos mig har jag plats för ännu en hona. Tre katter tycker jag gott att jag kan ha i min tvåa på 57 kvadratmeter. Skrattande

Seerath
0

Jag har tre stycken just nu. Kan tänka mig att ha fem stycken i den här lägenheten (3;a 70kvm ) men sen blir det fullt. :)

jaanuska
0

Vi ägs av 7 skogisar, 1 huskatt & 5 kattungar. Alldeles lagomCool

3 kattungar flyttar dock i helgen… Lite bitterljuvtFlört

Labolina_73
0

vi har 3 skogisar 2 huskatter och 5 små kattungar som flyttar om ett par vecjkor.. :-( åå så tomt det kommer bli.

Vi bor på över 100 kvm så plats har vi. :-D

/Linda

fjellans
0

11 Vuxna, 4 kattungar på ca: 160 kvm Oskyldig
/Rita

Bengan.
0

Fyra stycken, och det känns lagom.

Mvh Bengan

Sagolika
0

Om jag hade bott större (helst i hus och med tillgång till uterastbur/-ar och/eller kanske hela tomten innätad, åh det vore ju drömmen Flört), så kunde jag ev. tänka mig att ha fler katter, fast jag hade nog nöjt mig med Tiffy, Diego & 2 honor till. Dels vill jag ha gott om plats för dem, dels är jag ensamstående utan familj (självvalt & trivs bra med det Glad) och varje katt kräver sin egen tid med matte, så jag vill ju hinna med dem alla, sen ökar ju även smittotrycket och risken för stridigheter katterna emellan ju fler de är och sist men inte minst så är det en ekonomisk fråga, för jag vill kunna unna dem riktigt bra mat & sand, klösträd, maximal försäkring osv. (vill att de alla ska ha det bästa) och det har jag i nuläget ingen möjlighet till om jag skulle ha haft många katter.

Margona
0

Jag har två sycken men kan tänka mig en till. Sambon sätter dock fortfarande stopp för detta. Ledsen

Silverfarans
0

Har 4st just nu o blir en till snart!!

bibbi50
0

Jag har 3 skogisar i min 5:a på 118 kvadrat.Lagom tycker jag.

Man ska ju hinna städa oxåFlört

//Inger

Malin1
0

vi har EN skogis, 2 bengaler och 1 oriental på 270kvm!!! ;)

(vi bor i ett stort hus).. hihi;)

kanske blir det nån mer skogis i framtiden…. man vet aldrig :)

kerstin2181
0

Har 6st, 3st huskatter, 3 skogisar på 89kv, stor inglasad balkong, omgjort klägarderob, till mycket stor katttoa. Har en önskan om en vit skogishona

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Black Forest
0

Vi har 9 skogisar varav 2 han-kastrater på 10 och snart 9 år, fem fertila honor i åldern snart 3 år-7 år (varav tre av dem är från egen uppfödning) och två fertila hanar 2 år och snart 7 år gamla. Bor i stort hus på landet 300 kvm och katterna har även tillgång till stora härliga uteburar. Ja.. vi har oxå två hundar, en 11 år gammal numera pensionerad Rottweiler (Tjänstehund )och en 1-årig Jack Russel hane som vi nu så smått börjat arbeta mer med efter valpkurserna…:)

Mylingens
0

Vi har 11 katter sammanlagt varav 4 av dom är kastrater och en av kastraterna är en huskatt. Vi har ett hus med två våningar och dessutom en tillbyggnad på två rum som vi inrett till ett katthus där deras lådor, klösställningar m.m står och som leder ut till en stor kattbur. De har tillgång till alla utrymmen utom barnens rum. Dessutom jobbar jag och min sambo så att alltid någon är hemma hos katterna. Detta + att barnen är stora nu (16 o 19) gör att vi har möjlighet att ha så många katter. Mitt maxtal har jag sagt är 15, fler än det då blir det för jobbigt.

Jag kan inte tänka mej att vara utan mina katter, jag älskar dom över allt annat. Så länge vi orkar med och tycker det är roligt kommer vi att ha många katter runt oss. //Kaisa

Fairyhearts
0

Vi har 5 st skogisar just nu. 3 fertila honor 1 kastrat hona och 1 fertil hane. Just nu tycker jag att det räcker. Vi har ett stort hus en stor innätad altan och har tänkt bygga ut den med en kattgård. Så det finns plats för ett par till. Skrattande
Men jag vill gärna vänta lite, för jag vill inte ha för många katter i samma åldrar, mina är rätt unga än. Då kanske man sitter med en hög kastrater och får pausa aveln. 
Kan tänka mig att behålla något från en egen kull om ett par år. Mitt max ligger nog på 7-8 st. Tror inte jag skulle hinna med att ömma om fler - men man vet ju aldrig….
Tror också man kan få mer bekymmer med för många katter men det är min filosofi.
/Marie

Anne-Lie
0

Vi har fyra skogisar och en huskatt. Bor i hus på ca 150 kvm med en kattgård och en till under utbyggnad. Vi bestämde när vi började med uppfödning att vi inte skulle ha fler än fem bofasta katter men visst blir jag sugen ibland på en eller flera till Glad
När vi har kattungar blir ju huset fullt trots att vi inte bor trångt.
/Anne-Lie

Kronängens
0

Vi har en fertil hona och en kastrathona. (Båda norska skogkatter) Jag vill ha två honor till, men min sambo säger nej. Vi bor i villa och har gott om plats. Fast vi väntar kattungar och alla flickorna i huset tycker att jag måste få en egen katt också för rättvisans skull, så vi får väl se hur det slutar. Fast allt beror ju på om det tittar ut någon alldeles underbar flicka och på om vi lyckas övertala bromsklossen… Den som lever får se…

Theodortorps
0

Vi har 3 st honor ( Norsk skogkatt ) och för tillfället 7 st kattungar, 3 av kattungarna flyttar till nya hem om ca 2 veckor ( blir tomt )

Vi bor i en villa på ca 250 kvm så vi har gott om plats…är sugen på att skaffa en norsk skogkatt till, men får väl inte riktigt med mig resten av familjen på det….hade varit kul och behålla en kattunge från någon kull också..Så det återstår att se/ Anna

skogisen
0

Vi bor hos 7 st skogisar ,1 perser & 1 huskatt.

180 kvm rastgård på 27 kvm,jag är nöjd ! fast man vet ju aldrigSkrattande

Marren
0

Vi har en hane och en till hane på g. En son till Seeraths snygge Loki till och med ;)
Här bor dessutom Isa, vår labrador retriever.

Så det blir två på våra 59 kvm (liten 3:a). Har som det är nu inga planer på en till katt. Men kan tänkta mig ha max tre katter (och två hundar). Fast inte i denna lägehet. Här är nog maxantalet nått med en hund och två katter…

Pulcherimas
0

Bor i lägenhet på 79 kvm med hyfsat stor innätad balkong. Här finns två bofasta skogisar och en "gammelkisse" som nästan helt flyttat hem till min mamma!! För tillfället finns också GyllenAlv här, som vi hoppas hitta ett bra foderhem till.

Kan tänka mig ett par skogisar till, sedan är det nog stopp. Speciellt då antalet katter ju drastiskt höjs för stunden då man har kull.

/Monica

eccentrics
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två kastratpojkar en en liten fröken hemma som väntar smått men jag kan tänkta mig en till sen blir det stop där jag bor nu iaf. och självklart är det då tre skogisar. :)

Ixatrixa
0

Jag kommer så småningom ha 10 katter boende här när min nya avlshane anländer. Jag är ganska nöjd med detta antal;)

Vi bor ganska stort på ca 130 kvm med uterum och balkong.

lynxeyes
0

Vi har 6 stycken, 2+(2)fertila honor(2 skall kastreras), 1 fertil hane och 1 kastrathane och det funkar fint, men vi bor stort och i sommar skall vi bygga ny rastgård åte dem :) Men jag tror säkert det funkat med någon katt till så småningom ;) för när man inte har kattungar hemma så märker man knappt av de vuxna trots att de är 6 stycken.

ienan
0

Någon har sagt till mig att man inte ska skaffa fler katter än man har rum. Låter vettigt tycker jag. Vi bor i en 2:a på 65 kvm med två katter.

LittleL
0

Det med antalet rum = antalet katter har jag också hört. Och det hade ju varit bra för då skulle jag kunna skaffa fler med gott samvete:)) Nej, allvarligt så tror jag att det räcker med dom 9 jag har. Vi bor i ett hus på 270 kvm men mina katter är nästan alltid i samma rum som jag ändå. Men det klart är huset tomt på männsiskor så är dom utspridda i hela huset. Har även en innätad balkong på nästan 15kvm. Och snart…en STOR rastgård. Jag har 1 fertil hona, 1 fertil hane, 5 kastrater och två unga honor. /Sylvia

Sandra76
0

2 skogisar och en maine coon…så ser det ut nu;)

Sedan 2 belgiska vallhundar.

Bor i hus på landet, ca 130kvm, uteplats till katterna, men den behövs göras om.

Renoverar altanen-kanske en framtida favoritplats för katterna: