Flyga med katt
Jag undrar om det är någon här som har flygit med sin katt som handbagage? Det är så att jag och min katt Amadeus ska flyga till Norge i början på juni då han ska på date. Mitt problem är att jag inte vet hur stor bur man får ha med sig på flyget och undrar om det är någon som vet detta?
Tacksam för svar!
Mvh Margona & Amadeus

ska du flyga med Sas så är det det här som gäller iaf : http://www.sas.se/sv/Allt-om-resa/Sarskilda-behov/Resa-med-djur/Djur-i-kabinen/ ..tror att det är samma regler som gäller för alla bolag..du kan ju kolla med flygbolaget..
//Stefan

Tack för tipset Stefan, har du flygit med någon katt? Var det problematiskt? Jag hoppas det går bra att flyga med honom, han är väldigt cool och åker tåg utan problem.
Hälsningar Margona

nej..jag har inte gjort ännu men ska flyga till Hannover/Tyskland den 8/6 o leverera 2 kattungar..dom nya ägarna är flygrädda o vågar inte flyga så jag åker dit med dom då..dom betalar min biljett förståss..
/Stefan
Hör med Maja J på S*Datolitos, hon flög till Tallin på utställning förra helgen.
Mvh Bengan

Är det någon som vet om katter blir rädda av det höga ljudet från flygplanen? Hur har era katter reagerat?