Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 601 ggr
Desire
0

Hur gör jag?

Har bokat en katt sedan en tid tillbaka.

När vi ska hämta den finns inte stamtavlan hemma.

Hur ska man göra?

Vill ha katten med mig hem, men ska jag betala fullt pris eller dela upp o betala när jag får stamtavlan?

Mulan
0

Hej!

Det finns ett "under reg. intyg" som din katts uppfödare ska beställa från sin klubb om inte stamtavlan har kommit i tid. Ring kattuppfödarens klubb o kolla om h*n har beställt stamtavlor ö h t..

mvh Malin

Desire
0

Stamtavlan finns men den är inte "hemma"

Mulan
0

Okej… Låter lite märkligt i mina öron.. Var är stamtavlan då?

mvh Malin

Fairyhearts
0

#2 Låter konstigt tycker jag. Som uppfödare är du skyldig att vid försäljning överlämna stamtavlan eller ev under reg intyg. Du ska nog vara försiktig. Det är många som blivit lurade på sådant här.

/Marie

Desire
0

Fast denna uppfödare är seriös..jag vill inte skriva ut namnet

Mulan
0

#5 Jaa, jag skulle nog vara lite skeptisk om jag inte får stamtavlan med katten när jag köper den.. Iså fall så skulle jag nog inte lämna vare sig pengar eller ta hem katten förrän stamtavlan kom till rätta…

mvh Malin

Desire
0

Får se hur det blir…

LittleL
0

Oj, akta dig!!! Hur seriös människan än verkar vara! Mitt råd är som ovan, TA INTE HEM KATTEN OCH LÄMNA INGA PENGAR UTAN STAMTAVLA!!!

Om katten varit bokad en tid så har ju uppfödaren haft tid att fixa ett intyg om registrering. Annars kan du ringa till uppfödarens klubb och höra om hon begärt ett intyg. /Sylvia

av Edelmann(N)
0

Få också uppfödaren att signera i Sveraks kontrakten att hon skickar stamtavlan efter Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Rhapsody
0

Passa dig! Jag har varit med om samma sak. Det tog över ett år innan jag fick stamtavlan. Betala inte hela summan utan håll inne en del och se för guds skull till att ha papper på överenskommelsen och ett sista datum när du skall få stamtavlan. Ett annat alternativ är precis som #8 säger, ta inte hem katten och betala ingenting innan stamtavlan finns i din hand! Som sagt, det kan bli sååååå struligt annars!

Lycka till!

/Lena

Blankan
0

Jag skulle inte ta katten utan stamtavla. Dessutom så, om jag förstått rätt, så får en uppfödare inte sälja en registrerad kattunge utan att överlämna stamtavlan.

Desire
0

Ska hämta den om ca 2 v, då borde den väl kommit hem.

VillHaStorKatt
0

Skit i den katten, köp en annan!