Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 515 ggr
SChamuels
0

Kollas inte annonser......

Det finns ju som bekant div.kattsidor där folk kan lägga ut annonser.

Kollas inte dessa innan de läggs ut?

Har sett på en sida om en hane som söker avelshona och jag vet att ärendet är uppe i Sverak just nu.Hur kan man då söka avelshona om inte giltlig stamtavla finnes?

Denna tråden har blivit redigerad av Medarbetaren EddaM.

Bengan.
0

Är det på denna site?

Mvh Bengan

SChamuels
0

Nej en annan där jag vet många seriösa uppfödare är.

Bengan.
0

Då är det ju svårt atta veta, det är väl reglerna på den aktuella siten som styr det.

Mvh Bengan

SChamuels
0

.Den katten är ju på foder där såvidar den inte är överlåten helt.Men det går ju att ta reda på.

LittleL
0

Nej, jag tror inte att den är på foder? Hon äger den nog men den har ingen giltlig stamtavla. Dock har hon nog kvar den falska stamtavlan eftersom den inte kommit in till SVERAK. Det verkar som om detta ärende ska fortsätta i all evighet. /Sylvia

Sandra76
0

Jag är inte så insatt..är lite seg, men vad menas med "falsk" stamtavla?

Måste berätta att jag fick en gång ett par mail från flera uppfödare som undrade varför jag skulle para min "Bella" med någon hane, vilken som helst bara han var långhårig.

Det visade sig att en tjej från samma lilla stad som jag hade en renrasig norsk skogkatt som också hette Bella, hade lagt ut en annons på katter.nu(tror jag)där hon letade efter en hane med eller utan stamtavla.

Mailadressen var inte detsamma, men en del uppfödare trodde det var jag…

Så det kan misstolkas ibland

LittleL
0

Nu har jag fått ett mail med en "tillsägelse" utav uppfödaren till katten ifråga, att alla stamtavlor är inskickade till SVERAK och att jag ska sluta sprida dynga via nätet.

Men faktum kvarstår: KATTEN SAKNAR GILTLIG STAMTAVLA!!!

SChamuels
0

#7 Nu är det ju inte du som står för dyngan utan det gör dem så bra själv.

Ja vem vill ha in den blandningen i skogkatternaPenga mun

SChamuels
0

Ehhhhh by the way så anmälde jag ju den vetrinären här i Hbg som hon hade, till Vetrinära ansvarsnämnden för besiktningen och behandlingen.

Jöpp han fälldes för det*Yes* tråkigt för honom men förbaskat rättvistGlad

Ixatrixa
0

Vill inte vara tråkig men jag tycker det är ganska allvarligt att ni pratar om en människa här inne som man lätt kan lista ut vem det är och jag tycker det är himla konstigt att detta inte modererat borts…om nu ärendet är hos sverak finns det väl ingen anledning att fortsätta här inne?

Även om en person har gjort något fel så har den alltid rätt att fösvara sig och det finns ju ingen chans till när det går till på detta vis.

Tänk bara tanken att du var i samma sits och kanske oskyldigt anklagad…det kan bli väldigt fel!

(obs alltså inget försvar utan jag tycker bara att rätt skall vara rätt)

EddaM
0

Jag håller med Ixatrixa och har nu tagit bort några meningar som hänvisar till personen i fråga.

MVH Medarbetaren EddaM

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z