Namnförslag
Hej!
Vad tycker Ni, ska jag kalla honom Tutankhamun? El ska han få kallas det uppfödaren döpt honom till? Jag tycker det är fint, men "kanske" lite långt namn. Jag tar gärna emot förslag på ett fint namn till denna underbara varelse. Hans uppfödare är S* Englaflickornas Tutankhamun…..
*Kram Eva-Helen*
Ps. Kan inte bestämma mig om jag ska kalla honom Tutankhamun el inte, därför vill jag ha förslag på fina namn.

Jag tycker också att Tutankhamun är fint men kan hålla med om att det kan bli lite långt. Tyvärr har jag riktigt dålig fantasi när det gäller namn. Min sambo har kommit på namnet på vår katt Smeagol.
Mvh Margona

Tack Margona för att du ialf ville komma med ett förslag. Var precis inom kollade lite kattnamn, men svårt finna ngt som passar ihop med Tutankhamun. Om jag skulle kalla honom "Tuttan" så låter det för tjejigt.. Får helt enkelt spana vidare.
*Kram Eva-Helen*

Ja jag tänkte också på det men det låter som en liten tjej det.
Du får väll kalla honom för den andra delen av namnet "Khamun", skojar bara. Kommer jag på något bra återkommer jag, kan alltid fråga min sambo som har bättre fantasi.
Kram

Kungen eller Kairo, Tutankhamon var ju en slags "kung".
Sen kan man alltid slå till med Tutan, fräckt i all sin löjlighet och definitivt allt annat än kungligt/egyptiskt.
Jag tycker namnet är för långt. Själv har jag en katt som heter Jolanta enligt stamtavlan, men jag tyckte det var lite krångligt att använda i praktiken. Man ska ju lätt kunna kalla på sin kisse utan att tungan hänger upp sig. Därför kallar jag henne för Jonna, vilket ju inte är allt för långt ifrån hennes registrerade namn. Jag antar att du inte fått hem kissen ännu. Men när du får det så kommer det där med namnet lösa sig av sig självt. Då helt plötsligt kommer man på namn som man aldrig tänkt på tidigare. I alla fall var det så för mig. Hon hette helt enkelt bara Jonna.
..kanske Amun, det låter lite …eh egyptiskt..
jag är uurdålig..

Tack snäll Ni för Era förslag. Jag hittade ngr ganska fina egyptiska namn, som hänger ihop med Tutankhamun.
-Khem= fruktbarhetsgud
-Khonsu= el Chonso= Son till Amon och Mut, en av huvudgudarna
-Khenemu= Den Egyptiska guden som formade män och kvinnor på en krukmakares hjul, dyrkades i form av en bagge
- Thot= Gudarnas sekreterare
-Chem=
Inte lätt detta….***

Kärt barn har många namn :) #8 toppen bra namn tycker jag /Eva

Khem tycker jag ät fint. Passar honom bra.

Khem e super… ;-)

khem är jätte gulligt!! vet själv hur bökigt det är att komma på namn, blev många förslag innan det blev novalie, fast hon kommer nog att kallas nova..! Håller du oxå på att längta ihjäl dig???

Jag längtar inte,,,,,, men jag känner mej trygg med var dom hamnar men jag längtar inte…….. kram

Jag kan tycka att det är lite lurigt att bestämma tilltalsnamn innan katten/katterna kommit hem… När vi fick hem Tigrinya och Serenity (S*Restless) var det också så att vi kände att vi gärna ville behålla något av de vackra namn Ulrica gett dem och inte välja något helt annat bara för att. Av denna anledning utvecklades Tigrinya logiskt till Tiggy och Serenity gick via "S'renity" till "Renity" till "Rennie" under loppet av ungefär två månader. När namnet växt fram på detta sätt kändes det helt rätt! Därmed inte sagt att andra sätt inte är bra! Jag kan förstå att ni inte vill kalla honom Tuttis eller Tuttan… ;)

känns ju mycket bra att jag vet att jag med all säkerhet kan komma och hälsa på när jag vill, eller heheh iaf nästan.. ;-)

#14 Precis så känner jag med:) Namnet brukar växa fram när man lär känna katten. Men innan jag skulle hämta hem min lillkille Night Train så bestämde jag att han skulle kallas Nitro istället. Tyckte att namnet passade kanon. Men nu mera heter han helt enkelt Nitte:) Och det passar honom perfekt. /Sylvia

En väldigt fint namn men man vrickar ju nästan tungan för att säga det. jag skulle nog hitta på en smeknamn som jag trivs med.

Kalla honom för Sixten ..

Hahahahah Robban om jag får be… så duktig är nog inte Cilla på att fota.. *blink blink*
Khem blir bra det…
Kram
Hej
Vi har två mco pojkar som har fått namnet:
Dirty Harry och Diezel Djuze 
Namn på alla mina kullar kan du se här:

#20 ha ha ,, jaha det var ngn annan som tagit bilden, där ser man..*s*.
#21 Var inom kollade dina små sötnosar, så fina dom var, mkt charmiga namn hade du på var och en av dem, finurliga namn. Valde *Khem* eftersom det är en fortsättning på ett egyptiskt namn som betyder fruktbarhetsgud. Han är juh som en liten gud fniss*.

24# vilken läcker min han har!

ha ha ha ha,,, vilken min, Tutankhamun visar verkligen sina finaste miner*s*,,, verkligen ljuvlig å söt*fniss*,,,han e för rolig min blivande lilla pussgurka.
*Kraaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm*
Kan inte låta bli och skratta när jag ser bilden…borde vara med i en tävling om den mest komiska kattbilden
!!!!

#27 ha ha ha,, helt enig, Linda må ta skicka in bilden, vilken ruggig härlig komisk bild*asg*,, men han är juh för goooooooo*ler*
Ja han är underbar!

När det gäller tilltalsnamn så är det bara att använda fantasin. Jag har ett roligt exempel på det.
Vi hade en bondkatt som hette Casius clay. Det var lång och knepigt att säga. Det blev kasse man istället.
Våran hane idag heter igentligen belgarion men kallas för Assar och "råttan". Vi har en hund också som jag kallar för paddan. Hon ligger som en sådan.
Det är inget måste att använda namnet i stamtavlan. Du kan använda namn ur en saga eller en film. En blomma och bara ett namn du tycker är ovanligt fint..
Lycka till

*s*,, ja det kan man fråga sig,, vad gör Tutankhamun*s*. Linda hann verkligen fång honom i rätta ögonblicket, *ler*.
Vill se meeeeeeeeeeeerrrrra*s*…..*Kram*

Trodde att jag var SUPER SÄKER , på att *Khem* skulle han min lilla älskling heta, MEN tjiiii,, fick jag
har suttit ropat namnet *khem* och kännt att det är inte rätt namn,, så jag satte mig nu under Lördagskvällen och kollade runt, fick en länk av Linda( uppfödaren) och nu har jag suttit kikat och såå fann jag namnet *Gucci* Ja, det är *Gucci* han ser ut som en liten Gucci, eller hur*fniss*,, så prövade jag skriva hela namnet, så här bidde det och jag tycker det låter kanon!! Trevlig helg på Er!!
*S Englaflickornas Tutankhamun Gucci
Tack alla för namnförslag.. Men det blir Khem som jag kommer kalla honom, tycker det passar honom väl*ler*.