Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 691 ggr
Labolina_73
0

Olika priser.

Många har ju olika priser för sina skogisar,

Vad tar ni för pris?

Är det olika beroende på om föräldrarna eller ena förälderna har bra titel?

/Linda
S*Englaflickornas

Sagolika
0

Jag tror de flesta tar ett och samma pris för sina skogisar. Runt 5000 kronor. I de fall de är mycket billigare än så, kan det ju vara att man har problem att få sålt dem eller att exempelvis dövhet eller något sådant drar ner priset. Någon enstaka tar ut ett högre pris då de importerat föräldrarna eller om de haft väldigt vinstrika katter med verkligen eftertraktad avkomma, men de flesta tror jag tar ett och samma pris för sina skogisar, åtminstone i Sverige, dvs. det görs inte skillnad på sällskapkvalitet eller utställnings-/avels-kvalitet. Men du kanske menar varför vissa uppfödare tar 4000 kr medan andra tar 5000 kronor?

Labolina_73
0

Nja egentligen inte varför vissa tar si eller vissa tar så.. utan mer en nyfilken het på om ni tar si eller så.. dvs 4000:- eller 5000:- eller ja,, vilket pris det nu är. :-)

/Linda

Pulcherimas
0

Vi tog 4500 för kattungarna. Har nu skrivit 5000 på min hemsida för att undvika alla dessa som ringer och frågar om priset och ramlar baklänges när de får höra, eftersom de tippat på runt 700…. Kollade av lite vad andra låg på för att hamna ungefär i linje med "dagspriset" på skogisar.

Inte tycker jag det behöver vara olika pris beroende på vilka titlar föräldrarna har. Det kan ju bli lite olyckligt för rasen i längden eftersom det är positivt ju fler hanar som används t.ex. Inte bara de med bäst meriter. 

/Monica